Pomozte vybrat obal Kingdom Come
Warhorse nabízejí kandidáty + NÁŠ KOMENTÁŘ.
Domácí studio Warhorse rádo zapojuje komunitu do tvorby hry. Nemusí to být ani nutně tím, že by si s něčím sami nevěděli rady, na to je Dan Vávra chytrý možná až moc. Spíš to takhle vždy dobře vypadá a pak už nikdo nemůže nic namítat, když to přeci rozhodli podporovatelé a hlas lidu má boží váhu.
Z tohoto uvažování před pár dny vzešla anketa ohledně obalu pro středověké RPG Kingdom Come (Alza.cz), kde vám dávají na výběr šest rozdílných návrhů obalů, resp. šest případných motivů na obaly, abychom byli přesní. Hlasovat smí jen zaregistrovaní uživatelé, od nichž jsou též vítány komentáře.
Což o to, o artworky Warhorse zjevně nouzi nemají, ani o talentované grafiky, kteří by vše hezky dali dohromady. Něco jiného ovšem jsou zkušenosti a nepsaná pravidla, jakými je potřeba se při navrhování obalů pro hry řídit, aby v kamenných obchodech v regálu či výloze dokázaly zaujmout to publikum, na které cílí (v digitální distribuci nehraje krabka valnou roli). Zde už veškerá anarchie proti zkonstnatělému systému vydavatelů musí pryč, protože správný obal dokáže u krabicovek dramaticky ovlivnit prodeje či pohřbít i jinak třeba vydařené tituly.
První návrh výše je dle našeho názoru naprosto tuctový až generický, zákazník si nejspíš pomyslí, že má před sebou x-tý klon Dark Souls, a pak po koupi spláče nad výdělkem. Alespoň jako jediný z nabízených vyhovuje zákonu, že by se postava na obrázku měla dívat čelně na vás.
Druhý obal není špatný, zejména spodní část, ale je toho na něm až příliš, vedlejší postavy obyčejné až nevzhledné (ano, takto v historii lidé vypadali, ale chudoba hru neznalým hráčům neprodá). Třetí obal zaslouží pochvalu za barvy, které oproti těm ostatním šedivým v krámech vyniknou, jen je snad kvůli pozadí až moc futuristický, jako by šlo o příští BioShock a jako by byl hrdina neohrožený. Kdepak, tady nebude rozdávat rány komukoli levou zadní.
Čtvrtý obal určitě patří mezi ty lepší, je fajn v obsažení koně a armády, což šikovně vystihuje podstatu bitev v Kingdom Come (proč vlastně na žádném motivu není v pozadí hrad na kopci, kolem nichž se hra hodně točí a Američany taková pro ně exotika láká?). Jen je tady zase zvláštní, že hrdina nemá helmu na hlavě, což je proti všem trendům, není to seriál Beverly Hills 90210 o neodolatelném teenagerovi, nýbrž bojově-válečná hra.
Pátý obal, který momentálně v uživatelském hlasování vede, považujeme za rozhodně nejhorší. Utrápená (navíc moc zmenšená) postava sklánějící se nad mečem (ani není vidět do obličeje) navodí potenciálním hráčům spíš deprese než je přiměje ke koupi. A to aranžmá za ní působí, jako by šlo o nějakou náboženskou hru či knihu s radami, co nezapomenout provést před sebevraždou. Tu by Kingdom Come dobrovolně spáchalo, pokud by po tomto diskvalifikujícím obalu sáhlo. Doufejme, že si Warhorse nechají od distributora Deep Silver poradit a nepůjdou hlavou proti zdi. Šestý motiv je už jen do počtu, s ním si nikdo žádnou práci nedal, byť v jednoduchosti je síla.