Skip to main content

Polovina letošních prodejů krabicovek byla pro PS4

Důkaz z Británie.

Jedni si to honí nad nejvýkonnější konzolí na světě, druzí zase nad statistikami. Co je pro vás důležitější? S tím druhým, co hraje do karet Sony, dnes přišel britský auditor trhu GfK Chart-Track a jeho data se shodují s těmi od tamní asociace herního průmyslu UKIE.

Každá druhá krabicová hra prodaná ve Velké Británii v roce 2017 byla určena pro PlayStation 4 (Alza.cz). Hry pro ní tvoří přesně 50,2 % z celku. Oproti tomu Xbox One krabicovky mají podíl 31,6 %.

To značí bezprecedentní úspěch pro Sony, protože nikdy v minulosti se jediné konzoli nepodařilo, aby si pro sebe zabrala více než polovinu trhu. Nejbližší číslo z historie bylo z 1998, kdy PlayStation 1 usurpovala 47,9 %.

Majoritní podíl PS4 nepochybně souvisí s počtem exkluzivit, které během uplynulého roku bodovaly v britském žebříčku. Stačí vzpomenout Crash Bandicoot: N Sane Trilogy (na čele sedm týdnů přes léto), Final Fantasy XII: The Zodiac Age, Horizon Zero Dawn (dva týdny na vrcholu), Persona 5 (existuje i pro PS3), WipeOut: Omega Collection, Uncharted: The Lost Legacy a Gran Turismo: Sport (každá z těchto her byla v čele hitparády po jeden týden).

Celkově to tedy bylo letos 15 týdnů, co nějaká PS4 exkluzivita vedla žebříček. Lepšího výsledku předtím dosáhlo jen původní Wii s hrou Wii Fit ve 2019. Závěrem znovu připomeňme, že řeč je pořád jen o krabicovkách, při započítání digitálek by to mohlo dopadnout odlišně, pro Xbox One lépe.

Read this next