Skip to main content

Pokud mockrát zemřete, Hellblade smaže pozice

Součást designu hry.

Chytří to designéři, jen co je pravda. Potřebují, aby se o nezávislé hře začalo všude mluvit a vyvolalo kontroverzi, tak do ní zakomponovali nezvyklý mechanismus, který se jim do dnešního vydání podařilo utajit.

Hellblade vám totiž smaže uložené pozice, pokud zemřete mockrát za sebou. Tím vás donutí, abyste začali hrát znovu od úplného začátku, což úzce souvisí s námětem hry. Následují spoilery...

Watch on YouTube

Funguje to tak, že hned v úvodu hry je souboj, který se nedá vyhrát, kvůli čemuž je ruka hrdinky pokryta černými výhonky. Při každém další úmrtí později ve hře se pak výhonky rozšiřují, až se přiblíží krku a hlavě. Jakmile ji dosáhnou, nastává definitivní konečná a musíte celou hru restartovat, protože již nelze použít poslední uloženou pozici.

Vtip je v tom, že Hellblade na blížící se perma-death hráče nijak výslovně neupozorňuje, ani v nějakém popisku či tutoriálu. Musí vám to dojít "samo" dle cutscény, ve které se Sensua po každé smrti podívá na svou ruku a vidí tam, jak se výhonky zvětšují.

Nicméně vzhledem k tomu, že boje ve hře nejsou nějak ukrutně těžká, se s tím setká patrně jen část hráčů. Není přitom jasné, kolikrát přesně musíte skonat, aby zmíněná situace nastala, jestli desetkrát či třeba dvacetkrát.

Jaký na to máte názor - líbí se vám takový nápaditý design, nebo raději preferujete klasiku, kde víte, co můžete kdy čekat?

UPDATE - je to s tím nějaké zašmodrchané, protože se smazání pozic nepodařilo replikovat.

Read this next