Pokaždé jiné bojiště ve vojenské střílečce, abyste pocítili stres jako v reálu
Oživené Six Days in Fallujah s procedurálním generováním map.
Bojiště se změní pokaždé, když začnete hrát. Nejen každá budova a její interiér, ale dokonce i celé sousedství. Engine poskládá stavby, palmy či volná prostranství pokaždé jinak, stejně jako palmy, střechy, zídky atd.
Takže nikdy nebudete vědět, do čeho jdete, bez možnosti se mapu naučit - čili přesně to samé, co zažívají skuteční vojáci během války nejen na Blízkém východě.
Mrkněte se na procedurálně generované prostředí Six Days in Fallujah sami:
Tato taktická vojenská střílečka původně vznikala už před více než deseti lety, ale stala se předmětem kontroverze kvůli čerpání ze skutečných událostí, tak pak od ní dali Konami ruce pryč.
Letos v únoru byl projekt oživen pod taktovkou Highwire Games, kde na něm pracují někteří vývojáři Halo či Destiny. O vydání se postará společnost Victura, založená prezidentem původního studia, pro vydání koncem letošního roku na PC a konzole.
Hra odvypráví skutečné příběhy z druhé bitvy o město Fallujah v Iráku, která se odehrála v roce 2004 a zúčastnila se ji více než stovka mariňáků, vojáků a civilistů.
Seržant Adam Banotai, který tehdy na místě velel a čistil Fallujah blok po bloku, v tiskovce říká, že naučení mapy se nazpaměť je nesmysl. Pohyb v neznámé budově či sousedství je prý děsivé, protože nemáte šajnu, co se kde stane, i z toho důvodu prý zaznamenali tolik ztrát na životech.
Aby nejistotu a nebezpečí boje ve městě věrně simulovali, investovali tvůrci více než tři roky do technologií, které umožní procedurální generování, společně s dynamickou umělou inteligencí, která to pochopí.
Cíle misí a události sice budou konzistentní se skutečnými příběhy, ale když scénář zrestartujete, pokaždé dostanete unikátní zážitek a nikdy nebudete hrát to samé. Ani designér hry prý nikdy neví, co se v Six Days in Fallujah stane, což lze řešit jedině aplikováním skutečných vojenských taktik, jako byste tam opravdu byli.