Skip to main content

Pohřební scéna v Call of Duty vyvolává rozpaky

Paroduje hra sebe sama?

Na úvod nezbytné varování, že následující článek je spoilerem, takže ho čtete jen na vlastní odpovědnost.

Synonymem pro tuhle sérii je odjakživa nekončící explozivní akce. Proto mnohé zarazilo, když v začátku singleplayerového příběhu narazili na diametrálně odlišnou scénu, kterou by ve hře typu Call of Duty vůbec nečekali.

Během slavnostně vystrojeného pohřbu nejlepšího přítele hlavního hrdiny, který zemřel na misi v Koreji a je zároveň synem mocné postavy ztvárněné Kevinem Spaceym, je hráč vyzván, aby po cutscéně se všemi náležitostmi obřadu splnil jednoduchý QTE, tedy Quick Time Event, mačkací "minihra", která se spíš ve hrách obvykle vyskytuje v hektických situacích.

Watch on YouTube

"Přidržte tlačítko X, abyste uctili vzpomínku," objeví se najednou uprostřed obrazovky (na PC jde o F), kdy si většina lidí myslela, že se bude pouze dívat. Když tak učiníte, přijdete k rakvi a položíte na ni na chvilku ruku, což sleduje kamera z vlastních očí. Učinit tak lze pouze jedenkrát, ne že byste tam chodili opakovaně.

Není to ale povinné, můžete namísto zůstat pasivní a jen se projít okolo, než se spustí další rozhovor, ve kterém vás okolí utěšuje. A než dostanete zajímavou nabídku od otce pohřbeného, který žalem zrovna neoplývá.

Neuposlechnutí uctění památky kamarádovi nemá přímý vliv na další vývoj příběhu, celá pohřební scéna slouží především pro pozdější události v příběhu.

Podle komentátorů z desítek herních webech v zahraničí šlo o velmi směšný moment, kterým série paroduje sebe sama a kterým dosáhla nového dna. V diskusích si z ní mnozí dělají jen legraci, jedněm vadí, že hra dovoluje neuctít památku, jiným vadí celý nápad, aneb internetový trolling v plné nahotě.

Tuto scénu z Advanced Warfare na pohřbu kritizuje i slavný komik Conan O' Brien: "Cože, přidržet X pro vzdání respektu, co to jako má být? To je šílené! Je ve hře i nějaké tlačítko pro - jsem tady, abych tady mohl někoho sbalit?"

Na druhou stranu, přesně takovouto kauzu každá nová hra potřebuje, aby upoutala pozornost a mluvilo se o ni všude. Takže není vyloučeno, že designéři ji do Advanced Warfare zařadili zcela úmyslně, média totiž kauzy potřebují k životu, jakkoli jsou uměle vytvořené.

Co si o všem myslíte vy? Nám se to naopak líbí, moc nechápeme celou kontroverzi a jen uvítáme, pokud takových interaktivních pasáží bude ve hrách přítomno více, namísto obyčejných cutscén bez vlivu hráče.

Watch on YouTube

Read this next