PREVIEW survival hororu Kholat vysoko v horách
Jak zhoustne atmosféra ve hře dle skutečné tragédie?
Začátkem měsíce jsme psali o hře Kholat inspirované skutečným neštěstím skupiny turistů v ruských horách Kholat Syakh. Dnes o ní kolegové z VG247 vyhrabali z hlubokého sněhu stopy.
Polské studio IMGN.PRO ještě nemá nic na kontě a otevřeně přiznává zhlédnutí se v prozkoumávací hře Dear Esther, zde však vrcholící tajemstvím, které dosud není úplně objasněno a má provokovat hráče k přemýšlení o osudu mrtvých. Pocit úzkosti má být doslova cítit ve vzduchu a převážně minimalisticky vyvoláván nebezpečím, které není přímo vidět, ale víte o něm, něco jako ve filmu Blair Witch Project.
Speciální technologie pro nastolení strachu má monitorovat, co hráč zrovna v horském masívu dělá a simulovat vůči jeho činům prostředí, aby atmosféra v mlze ještě zhoustla. Zároveň má zařídit, aby se v teplotách okolo -30 stupňů Celsia neopakovalo pořád to samé. Oproti Amnesii bude Kholat zaměřen na psychologickou stránku napětí, kdy cítíte, že něco není v pořádku a odpověď může číhat hned za nejbližším stromem.
Ve hře nebudou žádné souboje a tvůrci se spoléhají, že nemusí hráče nikterak postrkovat vpřed, protože budou sami hnáni svou zvědavostí vypátrat, co se vlastně přihodilo. Při skutečné tragédii si vyšetřovatelé mysleli, že zohavení těl způsobilo něco přírodního, zatímco zde ho bude mít na triku aktivita neznámých sil, díky nimž hráči mohou zažít nevysvětlitelné věci. Vyplatí se prý pečlivě prohledat prostředí, kde budou roztroušeny drobné útržky informací pomáhající vyprávět příběhové pozadí, které je směsicí historických faktů a fikce.
Kholat pro PC zatím nemá datum vydání, možná zavítá časem i na konzole, zatím teprve prošel schvalovacím procesem na Stream Greenlight. Díky VG247.