Podrobnosti o konverzi Diablo 3 pro PS4 a PS3
Hodně změn, ale nejde o exkluzivitu ani se nebudou vzájemně zdržovat.
Největším překvapením noční konference Sony (liveblog) bylo, když na pódium přišel Chris Metzen z Blizzardu. Aby obhájil, co tam vůbec jako zástupce PC studia dělá, pustil se do připomenutí jejich začátků na starých konzolích 90. let. Prý dlouho hledali hru, která by byla vhodná pro převod na konzole, až ji našli v Diablo 3.
Jeho konverze pro PS4 a PS3 bude stavět na osvědčených základech dvanáctimilionové PC verze (tím se myslí poslední patche a vylepšení, typu levelovací systém, epické legendární předměty, přizpůsobitelné síly na monstra), ale zároveň přinese řadu novinek. Třeba nový kooperativní režim pro čtyři hráče, nový systém pro správu inventáře, nové přizpůsobení hrdinů, novou dynamickou perspektivu kamery... a samozřejmě optimalizované ovládání.
Tím, že na konzoli není myš, tak gamepadem ovládáte přímo svou postavu, což podle vývojářů úplně mění zážitek, který má být maximálně intuitivní a nadále široce přístupné. "Diablo 3 ještě nikdy nebylo tak snadné hrát," uvedl tvůrce.
Když se ho reportéři později zeptali, zda vznikne i verze pro Xbox, odpovědí bylo, že se teď nacházejí na konferenci Sony a že to nemohou komentovat. Vzhledem k tomu, i kvůli absenci jakékoli zmínky o exkluzivitě, lze předpokládat, že verze pro X360 bude existovat rovněž, pouze se o ní dozvíme dodatečně. Blizzard prostě jen využil dřívějšího konání konference Sony, aby se zviditelnil a navíc se mu s ní prý bezvadně spolupracuje (mezi řádky z toho vyznělo, že když zpočátku oslovil všechny výrobce konzolí, tak se Sony si rozuměl nejlépe).
A datum vydání Diablo 3 pro PlayStation? To zatím neznáme, ale v březnu bude předvedena hratelná verze veřejnosti na veletrhu PAX East. Blizzard navíc naznačil, že PS3 verze nebude čekat až do Vánoc na příchod PS4, tzn. nebudou se vzájemně zdržovat, takže podle našeho názoru je klidně možné vydání už na jaře.