Podle Square Enix se cloud prosadí až s 5G sítí
Budou vyvíjet hry, které se bez cloudu neobejdou.
V souvislosti se Square Enix se na přelomu roku mluvilo hlavně o podivně uniklém demu Final Fantasy 7 Remaku a nahrávkách se spoilery, které jsou z YouTube odstraňovány.
Tento japonský vydavatel nicméně sepsal pravidelný dopis adresovaný celé herní branži, v němž se prezident Yosuke Matsuda věnoval současným trendům.
Prý učinili solidní pokrok ve vývoji her pro příští generaci konzolí a také se aktivně připravují na podporu cloudového hraní, které se však dle jejich názoru naplno prosadí až s příchodem 5G sítí.
"Příchod streamování coby nové distribuční platformy nejen že akceleruje přechod z tradičních fyzických nosičů na digitální verze, ale také přinese výraznou změnu v obchodních modelech, například zaváděním předplatného".
Square Enix věří, že potenciál streamovaného hraní z cloudu rozšíří trhy v oblastech, jako je Indie či Jižní Amerika, kde se příliš neprosadily tradiční konzole.
"Jakmile se telekomunikační infrastruktura vylepší, cloudové hraní poskytne hráčům na těchto trzích příjemné herní prostředí, které eliminuje potřebu vlastnit tradiční PC či konzole," předpovídá se v dopisu.
Z pohledu vývoje se prý tato firma pokusí o takové herní zážitky, které je možné realizovat pouze za pomoci cloudu, čili bude vyvíjet hry točící se kolem cloudu.