Skip to main content

Podíl online hraní na tržbách

Odhaduje se suma 11 miliard dolarů.

V roce 2005 byl výnos z online her zhruba 3 miliardy dolarů. V roce 2009 však již má být 11 miliard USD, což by mělo dělat 25% z hodnoty celého herního průmyslu. Aspoň takhle nějak to vidí analytik Colin Sebastian ze společnosti Lazard Capital Markets, který dále připomíná, že roční tržby firmy Activison Blizzard, plynoucí z jejich úspěšného MMORPG World of Warcraft, dosahují jedné miliardy dolarů! Rok 2009 je rokem s výraznou akcelerací online byznysu, přičemž následující léta mají přinést masové rozšíření popularity webových aplikací a digitálního obsahu, tvrdí Colin Sebastian.

Dle něj je současná základna jedné miliardy uživatelů internetu a jejich ochota zaplatit za interaktivní zábavu jasným znamením pro vydavatele her ke změně jejich přístupu. Internet tu přitom neposkytuje pouze prostor pro další přísun peněz, ale současně i úsporu vložených investic.

V tuto chvíli sice vydavatelé do her přidávají rozličný online herní obsah a služby, ale kupř. v USA stále ještě není internetová ekonomika dostatečně "na výši". V Číně totiž mají z online segmentu mnohem výraznější profit. Nicméně je tu jasný signál, jakým směrem se nyní bude ubírat herní trh.

Read this next