Mikrotransakce táhnou onlinovky zdarma
V průměru generují i nejvyšší tržby ročně.
Z průzkumu společnosti VGMarket, provedeného na počtu téměř 2500 lidí a ve spolupráci s platformou PlaySpan, umožňující virtuální transakce, vyplynuly zajímavé výsledky.
Především tolik, že zdaleka největší podíl na mikrotransakcích mají zcela logicky online PC hry nabízené a hrané zdarma. Za předešlý rok v jejich rámci provedlo nějaký ten online nákup 58% hráčů, zatímco v případě MMO her se k uvedenému kroku odhodlalo "pouze" 34% lidí.
PC hry, které je možné hrát zadarmo, navíc v průměru generují i nejvyšší tržby; na jednoho hráče tu za rok připadá 75 USD, co z 80% znamenají nákup vybrané věci pro sebe sama, pouhých 20% transakcí jsou dárkem cíleným na třetí osobu. V případě MMO má jít o sumu výrazně nižší, 60 USD, jež tady v průměru připadá na jednoho hráče a uplynuvší rok. Většina zúčastněných přitom k online nákupům využívala specifickou herní měnu.
Online PC hry hrané zdarma tak představují činitel, který má na mikrotransakcích zdaleka největší podíl. A mohlo by se tak zdát, že jde o byznys výhodný pro všechny zúčastněné strany.