Skip to main content

Podepsána smlouva na pokračování s TitanFall

Finanční výsledky EA s infografikou a jízdním řádem.

Ruka už je v rukávu. EA podepsali se studiem Respawn novou vydavatelskou smlouvu na "nové zážitky ze světa TitanFall". Není jasné, co přesně tím myslí, ale vzhledem k existenci DLC z dřívějška to pravděpodobně bude plnohodnotné pokračování nebo odbočka, už i pro PlayStation 4.

"Chceme z TitanFall udělat sérii a aby byl stále svěží, jako to činíme u FIFA s Ultimate Team, u jiných sportovních her, nebo u Battlefieldu se službou Premium," nastínil plány nadšený Peter Moore.

Prvnímu dílu TitanFall (recenze) se totiž na trhu velmi dařilo: jen v USA a pouze krabicovek se za tři týdny prodalo 925 tisíc kusů (a i proto se stal jedničkou). Mezi to se nepočítá digitální verze, prý též dost žádaný pozdější X360 port ani odbyt v ostatních zemích světa. Takový úspěch, který překonal interní předpovedi tržeb EA pro 1. čtvrtletí, zařídilo zejména přibalování TitanFall do bundlu ke konzoli Xbox One, načež hodnota akcií EA vzrostla na pětileté maximum.

EA se jinak před akcionáři chvástali, jak jsou nejlépe prodávaným vydavatelem pro PS4/X1 v západním světě, když prý zajistili 40 procent z celkových prodejů software na tyto platformy díky Battlefield 4 a FIFA 14 (viz infografika níže). O odbytu Plants vs Zombies: Garden Warfare z února, druhé z pouhých dvou nových her EA za zimu, jsme se nic nedozvěděli.

Hrubé tržby EA z digitálu před zdaněním v uplynulém fiskálním roce (duben 2013 - březen 2014) tvoří už 45 procent z těch celkových, meziročně pokleslých o 6 procent, přičemž nejvíce z digitálu vynáší přídavný obsah, dvakrát více než download plných her nebo předplatné služeb. Tržby z mobilů dosáhly nového rekordu 460 milionů dolarů.

Zásadní je ale něco jiného, co se v tiskové zprávě ani výstupech ve většině médií nikde nezvýraznilo - že krabicovky v minulých dvou čtvrtletích EA vynesly méně peněz než digitál. Všiml si toho ve změti čísel a statistik Recode.net, který to zanesl do vlastního grafu (thx Otakar Schön za tip). Není to ale nic překvapivého, když trh s krabicovými hrami v USA v březnu meziročně spadl o 27 procent.

"Při proplouvání rozbouřeným rokem pro herní průmysl s výzvami okolo přechodu na nové konzole jsme snížili naše provozní výdaje," řekl mimojiné finanční ředitel EA, čímž mohl narážet i na nedávné zavření EA Czech. Vedle toho prý také investovali do spousty nových služeb a zdvojnásobili svou hotovost.

Nejpozději do konce září se podle nového release-listu počítá s vydáním FIFA 15 i pro PC, NHL 15, The Sims 4 i Madden NFL 15. Mezi říjnem a prosincem vyjdou NBA Live 15, Dragon Age: Inquisition (začátek října) a ta nějaká tajemná velká hra na Frostbite 3 enginu pro PC i konzole. A pak v 1. čtvrtletí 2015 vypustí novou golfovou hru jen pro konzole.

Read this next