Podcast-speciál s Kubou Dvorským i o Botanicula
Jak úspěšný vývojář Machinaria užívá totální nezávislosti?
K příležitosti nedávného vydání Botaniculy, kterou si v rámci akce Humble Bundle koupilo přes 90 tisíc lidí, jsme se rozhodli natočit podcast-speciál s hlavou studia Amanita Design, Jakubem Dvorským, který také navrhoval loutky pro Svěrákův film Kuky se vrací (rozhovor). V posledních letech asi není úspěšnějšího českého vývojáře her. Uznává ho i každý ve světě poté, co v roce 2009 prorazil s Machinariem.
Kuba si na nás našel půlhodinku času a bylo to opravdu zajímavé povídání se sympatickým člověkem, který díky svým zkušenostem má hodně co říct i jasno o jejich filozofii, ale zároveň navzdory slávě a milionům na účtu pořád zůstává na zemi. Prozradil také řadu jinde ještě nezveřejněných informací nebo perličky ze zákulisí:
- ... zda čekal, že si Botaniculu v Humble Bundle pořídí tolik lidí, jak vznikla chybka s předobjednávkami i na GOG a kolik tak asi procent půjde na charitu?
- ... jak si užívají totální vývojářskou nezávislost dlouho dopředu a proč odmítají nabídky od investorů, kteří do nich chtějí nalít peníze a pletou si je se start-upem?
- ... jestli i nadále budou hry dělat po svém, že je ani tolik nezajímají názory hráčů?
- ... proč nebudou nijak expandovat a na čem si při tvorbě nejvíce zakládají?
- ... nenastal už čas udělat hru z úplně jiného žánru, která by byla více odlišná od těch předešlých?
- ... že měli nabídku z Hollywoodu zfilmovat Machinarium a proč k tomu nejspíš nedojde?
- ... jak to aktuálně vypadá s konverzemi Botaniculy a Machinaria pro konzole, mobily nebo tablety a co z toho vyjde nejdříve?
- ... jak je ničí podepisování papírů a proč jim vydavatelé typu EA, s nimiž dříve jednali, nemají co dát?
- ... jak teď všechno bude lépe stíhat a kolik lidí v Amanita Design celkově pracuje?
- ... zda berou své projekty jako hry nebo spíš jako umělecké dílo, na koho vlastně cílí a jak se dívají na knihy nebo hry pro děti?
- ... co momentálně chystají nového, kdy a jak to asi vyjde a jestli může dojít k časové exkluzivitě některé z konzolí?
- ... jak by definoval nezávislou hru v pravém slova smyslu a proč se někteří jiní nezávislí tvůrci někdy musejí domluvit s velkým vydavatelem?
- ... nebojí se přetlaku nezávislých her na trhu za pár let a proč vzniká spousta odpadu?
- ... jakou budoucnost věští Kickstarteru a pro jaké typy projektů se nejvíce může hodit?
- ... co mu v březnu odpověděl Tim Schafer na otázku o jejich adventuře financované hráči a nedohodnou se někdy s některou takovou osobností na společném projektu?
- ... proč namísto do Los Angeles jede do Třeboně? :)