Nárůst nových herních značek
Jakkoliv jim samotné prodeje nepřejí.
Ačkoliv se hodně často mluví o jisté stagnaci v herním průmyslu, ve smyslu skutečnosti, že firmy málo a nerady riskují a přinášejí na trh častá pokračování svých zavedených herních značek, analytik Jesse Divnich ze spol. EEDAR poukazuje na některá zajímavá statistická čísla.
Od roku 2006 do roku 2009 vzrostl podíl nově vydaných herních značek - na celkovém množství vydaných her, z 16% na 22%. Ano, uvedené navýšení nevypadá nijak impozantně, nicméně vězte, že v roce 2007 bylo představeno, resp. vydáno 61 nových herních značek. A v roce 2009 se už jednalo o dvojnásobné množství - 126 novinek. Řeč je ovšem primárně o stávajících konzolových formátech.
Dojem z předchozího roku ale trochu kazí povědomí, že žádná z nových herních značek nedokázala dosáhnout průměrného hodnocení 90% a výše, a že pouze sedm nových her komerčně zaujalo. Současně si však vyšlapaly cestičku pro ještě úspěšnější příchod dalšího dílu. Více si o tématu můžete přečíst v souhrnné zprávě na IndustryGamers.
V tomhle kontextu se ještě hodí připomenout dřívější vyjádření firmy Activision, která svůj hudební počin DJ Hero označuje za vůbec nejlepší novou herní značku roku 2009 - v kategorii dosažených tržeb, a herních regionů USA a Evropa. Nicméně DJ Hero měl hodně velký multiplatformový záběr a současně více než dvojnásobnou startovní cenu - oproti klasické herní produkci.