Po zpackaném startu raději mlčet než slibovat, radí Anthem tvůrce No Man Sky
Co se mu osvědčilo?
Sean Murray je šéfem studia Hello Games, který pro většinu lidí působil sympaticky do doby, než vyšlo No Man's Sky a provázelo to celou řadu porodních bolestí.
Na letošní konferenci Develop v britském Brightonu pohovořil na téma, jak by se měli tvůrci her chovat, pokud mají za sebou zpackaný start.
Poradil tím nepřímo Bethesdě, BioWare i Microsoftu, jak měli lépe postupovat v reakci na problémové vydání her jako Anthem, Fallout 76 či případně Sea of Thieves.
"Nejlepší je v danou chvíli mlčet a soustředit se na dodatečné vylepšování hry než se dostat do ještě horších problémů falešnými sliby o budoucích plánech".
Murray řekl, že dva roky nemluvili s novináři, a čtvrt roku vůbec nekomunikovali s fanoušky. Prý to bylo nesmírně těžké, ale nakonec se jim to vyplatilo, protože hráči ocenili, když oznámili, že už velmi brzy vyjde nějaká zásadní aktualizace, v níž je spousta nových prvků.
"Mnohokrát jsem si sedl a sepsal skvělý blogový příspěvek, v němž jsem vysvětlil problematické pozadí vývoje, i nastínil naše plány s vylepšováním hry. Ale nikdy jsem ho nezveřejnil, protože to v danou chvíli neznělo důvěryhodně vzhledem k bodu, ve kterém jsme se nacházeli," vysvětlil autor No Man's Sky dle reportu GamesRadaru.
Všiml si, že od té doby se vynořila spousta her, jejichž start polarizoval hráčskou veřejnost. Řada lidí si prý jejich hraní užívala, ale pak se našli i tací, kteří měli problémy. Jenže jak říká, když se do toho vloží velký vydavatel a začne utěšovat komunitu, i ji slibovat hory doly, většinou to končí tak, že se to obrátí proti němu a schytá více ran do hlavy, než pokud by mlčel. Viz i aktuální vývoj okolo Anthem, kdy BioWare raději odložili plán dalšího obsahu, než vylepší základní hru.