Skip to main content

Po dvoudenní nefunkčnosti je Gran Turismo 7 nejníže uživateli hodnocenou hrou od Sony za 27 let

+ vysvětlení tvůrců, změny s odemykáním aut po patchi.

Je naprosto očividné, že hráčům se tituly vyžadující permanentní online připojení i pro singleplayerovou kampaň ani trochu nezamlouvají. A už vůbec ne tituly, které pozdějšími aktualizacemi de facto zvýší cenu mikrotransakcí či sníží rychlost odměňování herními kredity za hraní.

Obojí se bohužel týká i automobilových závodů exkluzivně pro PlayStation ze začátku tohoto měsíce.

Z důvodu značné nespokojenosti hráčů se nyní Gran Turismo 7 v důsledku tzv. review-bombingu dokonce stalo nejníže uživateli hodnocenou hrou všech dob, resp. za 27 let sledování hodnocení na Metacritic, všimli si kolegové z VGC.

Hra tam nyní má velmi nízký průměr uživatelského hodnocení, jen 2,5 z 10 (přestože známky od magazínů byly vysoké, s průměrem 87 procent). Zařadila se tak po bok propadáků jako World of Warriors z PS4 (2,9 / 10), NBA 10 The Inside z PSP (3 z 10) a Cool Boarders z roku 2001 na PS1 (3,3 z 10).

Vše se děje krátce poté, co prakticky celé Gran Turismo 7 po 30 hodin nefungovalo kvůli zásadní údržbě serverů, což se stalo mezi 17. a 18. březnem, po nichž právě přibyly tisíce negativních uživatelských recenzí.

Jak známo, téměř každá sekce hry, kromě Arcade módu, vyžaduje neustálé připojení, což je kvůli snaze o boj s podvodníky, kteří by modifikovali uložená data. Servery nefungovaly déle, než se plánovalo, protože: "Těsně před vypuštěním updatu 1.07 jsme při testování našli chybu, kdy se hra správně nespustí, takže jsme se rozhodli dát prioritu bezpečnosti uživatelských dat, přerušit vydání a přijít s updatem 1.08, kde to už je v pořádku. Omlouváme se všem za problémy."

Od té doby už GT7 řádně funguje, ale analýza GTPlanet zjistila, že po patchi je mnohem složitější odemknout nová auta, protože odměny za dokončení závodů se snížily, čímž se nutí do mikrotransakcí za skutečné peníze. To vše pak vyvolalo značnou kritiku od fanouškovské komunity, která si dala jedna a jedna dohromady, tzn. že zřejmě online připojení je potřeba pro to, aby se zabránilo cheatování pro snadné získání lepších aut, která běžným hraním dostanete později a celé to opět směřuje k tlačení do mikrotransakcí.

Producent Kazunori Yamauchi to ale popírá: "Rád bych, aby si hráči GT7 užili spoustu aut a závodů i bez mikrotransakcí. V tu samou chvíli je ale cena aut ve hře důležitým prvkem, aby se zdůraznila jejich hodnota a vzácnost, takže je zásadní, aby to bylo propojeno s cenami ve skutečném světě. Vždy jsem chtěl, aby GT7 bylo hrou, kde se zabrání situaci, že hráči musí mechanicky neustále opakovat některé herní události."

Watch on YouTube

Read this next