Na půlhoďku A Way Out se nedívejte
+ délka, EA nic nevydělají.
Hra vyjde už za týden (23. března pro PC/PS4/X1) a nikde se o ní nemluvilo, což bylo potřeba urychleně změnit. Její scénárista a režisér Josef Fares si proto dal dostaveníčko s IGN a GameSpotem, aby si společně z A Way Out (Alza.cz) zahráli necelou půlhodinu.
Víme, že to bude těžké, leč vzhledem k trvanlivosti (oficiálně se uvádí 6-8 hodin) bychom rozhodně nedoporučovali, abyste se na to dívali, pokud tuto originální co-op akci plánujete pořídit a sami hrát. Jde totiž o pasáž po tom známém útěku z vězení (E3 dojmy), kterou bude nejlepší si vychutnat osobně před PC či konzolí s ovladačem v ruce.
Po přelstění policejní hlídky na mostě dojde i na procházku podzimní krajinou, lov ryb, další úprk či dokonce stolní minihru v nemocniční čekárně. Vše je strašně zajímavé i díky komentářům tvůrce k volbám při řešení jednotlivých situací (znovuhratelnosti) a četným zábavným momentům, které jsou ve hře jen tak navíc a pro zvýšení interaktivity prostředí. Většinu činností ve hře budete dělat jen jedinkrát, aby zůstsla nepředvídatelnou.
Vývoj A Way Out prý začal pouze v deseti lidech a ve špičce měl tým čtyřicet lidí (pro srovnání, na minulém Brothers: A Tale of Two Sons dělalo jen 12 lidí). Fares prozradil, že veškerý zisk z prodeje půjde do kapsy pouze jejich studiu Hazelight, zatímco EA z něj překvapivě neuvidí ani korunu, přestože jim pomáhali např. s marketingem. Čili pokud EA bytostně nesnášíte, nemusíte se koupě nikterak bát. EA mají dle Farese své mouchy jako kdokoli jiný, ale byli mu nápomocní a do ničeho nekecali (ani by to nedovolil) - vlastně si tak hru jen přibrali na svou E3 konferenci, aby ji zatraktivnili (když toho poslední dobou moc nevydávají) a vylepšili si prestiž, což bylo chytré.
Žádné mikrotransakce se zde konat nebudou, jen přes mrtvolu tvůrce. Ten by dle svých slov odmítl i rozpočet 10 milionů dolarů, pokud by ho někdo nutil do čistě singleplayerové záležitosti či nějaké blbiny, protože co-op ve dvou je prý mnohem atraktivnějším zážitkem. Verze pro Switch se neplánuje, což mu při jeho otevřenosti a upřímnosti můžeme věřit, ne?