PlayStation exkluzivity se prodávají výrazně více v krabicovkách než digitálně, na rozdíl od ostatních her
Zajímavá data z analýzy britského trhu za 2022.
O tomto se dosud moc nevědělo a je to velice zajímavé. Vyplynulo to z rozsáhlé analýzy britského herního trhu za celý rok 2022 (přímý link na PDF).
Exkluzivní tituly od Sony pro PlayStation se kupodivu výrazně více prodávaly v krabicové (fyzické podobě) než v digitálních verzích.
Je to značný rozdíl oproti multiplatformním hitům, kde je patrný nástup digitální distribuce, co tvoří obvykle více než dvě třetiny odbytu.
Podívejte se sami na podíl digitálních verzí na odbytu tří hlavních PS4 / PS5 first-party exkluzivit z loňska ve srovnání s hity od ostatních výrobců:
- God of War Ragnarok: 33.8%
- Horizon Forbidden West: 22.8%
- Gran Turismo 7: 42.4%
- Elden Ring: 76.3%
- Modern Warfare 2: 65.3%
- FIFA 23: 61.3%
Vysvětlit to lze asi jen dvěma způsoby. Tím nejvíce pravděpodobným je, že do krabicovek se tady započítávají i bundly, kdy je konzole plus přibalená velká hra pro PS4 či PS5. To se loni týkalo všech tří uvedených titulů, tedy Horizon, God of War i Gran Turismo.
Další eventuální možností je, že hry pro PlayStation si mohou stále převážně kupovat mainstreamoví hráči v kamenných obchodech, kteří tolik neholdují digitální distribuci nebo si pořídí jen pár her ročně, případně tomu tolik nerozumí a chtějí dát na radu prodavačů v obchodních centrech.
Zmíněná studie zahrnuje i jiná fakta, co stojí za povšimnutí:
Třeba že Grand Theft Auto 5 se jen ve Velké Británii za 2022 prodalo dalších 816 tisíc kusů, což je u tak staré hry neuvěřitelné.
50,5 procent digitálních prodejů pocházelo ze Steamu, zatímco PSN měla podíl 38 procent.
FIFA 23 se loni v Británii prodalo 2,5 milionu kusů a Elden Ring 865 tisíc kusů.