PlayStation 5 je tak velká kvůli větráku, jehož fungování se časem upraví
Na základě prvních her.
Na adresu obří velikosti PS5 zazněl nejeden vtip a normálně bychom se k tomuto tématu sami nevraceli, pokud by o tom nepromluvil Otori Yasuhiro, šéf týmu návrhářů pro mechanické a chladící záležitosti související s novou konzolí.
Pro japonský Nikkei se nechal slyšet, že PlayStation 5 by klidně mohla být mnohem menší, pokud by se Sony rozhodla pro variantu se dvěma menšími větráky a nikoli jedním větším - jak bylo zblízka vidět v nedávném oficiálním rozšroubování konzole.
Zvažovali prý možnost, že by na každé straně PS5 byl jeden menší větrák, tím by se konzole zmenšila. Jenže by to bylo nákladnější na výrobu a také složitější na ovládání jejich funkcí. Protože si naplno uvědomovali tyto překážky, nakonec vyhrálo řešení s jedním větším větrákem. Ten je dle zkušeností japonských novinářů nečekaně velmi tichý, ani se vzduch vinoucí z PS5 nezdál být přehnaně teplý, což je zarazilo více než blesková rychlost načítání her.
Sony do tohoto větráku prý hodně investovala a v blízké budoucnosti bude jeho fungování ještě optimalizovat po softwarové stránce (ovšem nikoli jeho fyzický vzhled či velikost, ty zůstanou).
Jak uvedl Yasuhiro Otori pro 4Gamer, budou na dálku sbírat data z APU (Accelerated Processing Unit) v každé z prvních her pro PS5.
"Plánujeme provést optimalizace větráku dle těchto výsledků. PS5 má v sobě tři místa, kde se interně měří aktuální teplota, a z té nejvyšší změřené se pak upravuje rychlost otáček větráku. Tyto parametry budou aktualizovány online prostřednictvím firwmaru."
Jinými slovy, Sony tedy může příští rok větrák zpomalit či naopak zrychlit podle toho, jak moc to bude potřeba pro hraní jednotlivých her (jejich výpočetní náročnost na systém), pokud by byla teplota konzole v pohodě nebo v případě, že by naopak hrozilo přehřívání. Při designu PS5 zkrátka myslela i na ty nejmenší možné detaily, kterých si běžný uživatel nemusí vůbec všimnout, ale jsou pro správný provoz důležité.