PlayStation 5 je na 17,3 milionu kusů, nedostatek přetrvá a proto nestačí na tempo PS4
Výsledky Sony za Vánoce + plány s počtem her coby živých služeb.
Sony dnes zveřejnila fiskální výsledky za čtvrtletí končící 31. prosincem 2021. Šlo o období, kdy měla druhé nejvyšší tržby v historii.
Globálně vyexpedované kusy PlayStation 5 jsou na 17,3 milionu kusů, což je méně, než kolik za stejné období od uvedení zajistila PlayStation 4, která byla na 20,2 milionu kusů.
Důvodem je samozřejmě nedostatek kusů konzolí, který bude bohužel přetrvávat i letos. Čili nečekejte, že by se sehnatelnost PS5 nějak v brzké době nějak zlepšila.
Japonská korporace totiž snížila svůj odhad prodaných kusů PS5 k 31. březnu 2022 o zhruba 3 miliony méně. Namísto 14,8 milionu kusů za aktuální fiskální rok odhaduje jen 11,5 milionu kusů (celoživotně má mít PS5 ke konci března 19,3 milionu).
Finanční ředitel Hiroki Totoki vysvětlil, že poptávka po PS5 je stále neuvěřitelně vysoká, ale partneři dodávající hardwarové komponenty jednoduše nedovedou uspokojit zájem. Souvisí to s nedostatkem různých čipů, což je problém po celém světě.
Digitální distribuce plných her tvořila 62 procent odbytu her, nárůst z 53 procent za Vánoce 2020. Celkem se her pro PS4 a PS5 za minulé čtvrtletí prodalo 93 milionu kusů, z čehož bylo 11 milionu těch z vlastní dílny Sony.
Počet předplatitelů PlayStation Plus stoupl na 48 milionů (nárůst o 800 tisíc oproti předešlému čtvrtletí) a měsíčně bylo aktivních uživatelů na PlayStation Network zhruba 111 milionů.
Zajímavý je jinak cíl Sony: Do jara 2026 chce mít v provozu celkem 10 vlastních her založených na živé službě, čili tady se zužitkuje ta akvizice Bungie. Aneb očividně už se nebude soustředit jen na singleplayerové příběhovky, jako tomu bylo dosud.