Skip to main content

PlayStation 4 upřednostní určité downloady podle chování hráčů

Nainstaluje nejprve ty, které jsou nejpopulárnější.

V útrobách nextgen konzole od Sony bude dřímat systém, který bude sledovat každý hráčův čin, aby tomu pak vývojáři mohli přizpůsobit některé věci. Prozradil to technický ředitel tvůrců závodů DriveClub pro list The Guardian s tím, že se snaží, aby hráči měli lepší zážitek.

"Pokud z tohoto systému rozpoznáme, že většina lidí na úvod začne hrát něco jiného, než jsme předpokládali, můžeme dynamicky modifikovat pořadí, v němž se budou stahovat z internetu data digitální verze nebo v jakém pořadí bude hra instalovat jednotlivé své prvky z Blu-Ray disku," vysvětlil Scott Kirkland.

Asi to lze chápat tak, že tvůrci dopředu odhadnou, že např. závody nejprve začnete hrát režim pro rychlý závod, takže její data umístí na úvod stahování, namísto nějakých souborů potřebných pro pozdější fázi kariéry.

Celé to souvisí s již dříve známou funkcí, že na PS4 budete moci začít hrát ještě předtím, než se celá hra dostáhne na disk nebo než bude celá nainstalována.

Toto vše by se mělo odvíjet jak od celkové popularity, jakéhosi průměru u všech hráčů, tak i na základě osobních preferencí jednoho konkrétního uživatele. Pokud tedy PS4 uvidí, že v různých hrách trávíte více času u singleplayeru než u multiplayeru, nabídne vám nejprve instalaci příběhové kampaně Killzone: Shadow Fall, a naopak. Data pro singl i mulťák totiž budou rozděleny.

Konzole také umožní tvůrcům tzv. mikro-patche, které mohou být podobně jako ty na Steamu velmi časté a týkat se jen pár drobností. "Když třeba zjistíme, že auto X je o jednu setinu sekundy pomalejší, než by v určité rychlosti mělo být, vypustíme mikropatch," uvádí ředitel studia stojícího za DriveClub.

Deníček o DriveClub

Read this next