Skip to main content

PlayStation 4 s podporou PhysX a APEX

Simulace oblečení, kapalin či lidského těla od Nvidia.

Nvidia včera oznámila, že chystaná herní konzole PS4 bude podporovat její technologie PhysX a APEX formou SDK (software development kitů). Herní vývojáři používají PhysX a APEX na detekci kolizí a simulaci chování lidského těla, oblečení, kapalin nebo částicových systémů i spoustu další věcí. Stačí vzpomenout vlající kabáty v Mafia 2, což byla právě jejich zásluha. Případně fyziku v Dark Void, Batman Arkham Asylum či Sacred 2.

"Technologie PhysX je světově nejrozšířenějším řešením při navrhování a práci s fyzikálními efekty v reálném čase a prostředí a jejich zakomponování do her. Vývojové prostředí PhysX dává vývojářům jedinečnou možnost přímo sledovat, jak bude jejich snažení finálně vypadat a reagovat ve hře."

"APEX potom posouvá vytváření obsahu pomocí PhysX ještě dál a umožňuje výtvarníkům vytvářet celá komplikovaná a fyzikálně korektní prostředí. Mohou například přidávat více zničitelných objektů, které jsou navíc vzhledově dokonalejší, vytvářet a implementovat kouř nebo jiné částicové efekty nebo si pohrát se skutečně reálně se chovajícím oblečením, které reaguje s tělem postavy. To vše pomáhá docílit celkovou větší realističnost v jejich hrách," vysvětlila Nvidia v tiskové zprávě, o co jde.

Dosud tyto technologie běžely na různých CPU architekturách a mohly být akcelerovány kterýmkoliv NVIDIA GPU s podporou CUDA, tedy GeForce 8-série a vyšší.

Read this next