PlayStation 4 bude mít silnější start než kterákoli konzole
Jak funguje stahování či kopírování zbytku hry během hraní?
Programátor s českými kořeny a jménem, který měl tu čest jako první představit PS4 na únorové konferenci Sony, poskytl obsáhlý rozhovor Gamasutře. S ohledem na její zaměření je jasné, že technické mluvě Marka Černého budou rozumět hlavně tamní vývojáři her, ale místy utrousil i informace stravitelné masovým publikem.
Třeba že výčet startovních her PlayStation 4 bude větší, než kterýkoli start dřívějších generací PlayStation, mezi což počítá i VITA, která v tomto směru excelovala. Nedokázal říct, kolik přesně PS4 her to bude, to se asi dozvíme až na E3. Dosud byly potvrzeny jen Killzone: Shadow Fall, DriveClub a inFamous Second Sun.
Vysoký počet PS4 her zdůvodňuje širokou přístupností konzole a snadným vývojem na známé architektuře z PC. Podle Černého totiž převod herního enginu z počítačů na PS4 nezabere měsíce jako v minulosti u PS3, nýbrž pouhé týdny, ačkoli doporučuje jejich úpravu, aby si s konzolí více tykaly.
Zajímavé je i vysvětlení, jak vlastně bude fungovat slibovaný systém pro hraní hry ještě během jejího stahování: "Koncept je takový, že si stáhete jen část dat a začnete hrát, zatímco na pozadí se vám z internetu stahuje zbytek dat. Podobně to funguje u předčítání dat z Blu-Ray disku. Když si hra sáhne na Blu-Ray disk, konzole tato požadovaná data ihned zkopíruje na harddisk. A jakmile se naskytne nějaká vhodná prodleva při hraní, systém nakopíruje na harddisk všechna zbývající data. Takže za nějakou hodinu až dvě již budete mít kompletní hru na harddisku a nahrávací časy při hraní se dramaticky zrychlí."