Plány s vylepšováním Mashinky, návod na semafory
Ale nejsou nejprodávanější - oprava.
Na úvod jedna nezbytná oprava. Mashinky nejsou druhou nejprodávanější hrou na Steamu, jak jsme mylně psali o víkendu a v pondělí to od nás převzaly ostatní weby. Ani nejsou celkově nejprodávanější na službě Steam, jak se pletly Hospodářky.
Tohoto umístění dosáhly pouze v hitparádě našeho regionu (patrně kvůli článkům o vypuštění Early Access verze), ale v globálních žebříčcích, na které je nutno přepnout (v nepříliš viditelné záložce dole), figurují až někde na 30. až 40. místě. Čili není to tak, že by vláčky od neznámého vývojáře drtily ve světových prodejích tříáčkové hry jako Shadow of War či Total War Warhammer 2, to byla pouze chyba.
Jan Zelený nicméně nelení a každý den hru opatřuje novým patchem, jejichž výčet naleznete zde. Řešil například padání při rozšiřování budov, chytřejší hledání cesty vlaků, možnost hrát v offline módu Steamu či pomalou rychlost v tunelu.
Třetí éra z plánovaných sedmi by do hry měla přibýt do konce letošního roku, nejprve se však musí vyladit základní principy a opravit potíže. Jediným faktorem, který v současnosti ovlivňuje pravidla hry a obdrženou odměnu za dopravu, je vzdálenost kteréhokoli (ne toho vašeho) lesa od pily, nikoli například čas, který přeprava v reálu trvala, jak by to ideálně chtělo (nejspíš bude lépe propracováno někdy v budoucnu?).
Dát dva vlaky za sebe prý půjde časem, jelikož tato funkce musela být z Early Access dočasně vyhozena. Jednou z priorit je momentálně zkopírování příkazů pro jednotlivé vlaky při upgradu, což se nyní musí dělat manuálně a může to být časem otravné. Co naopak nebude, je střídání dne s nocí, protože by to prý vyžadovalo nasvícení všeho a to by zvýšilo HW náročnost.
Jelikož spoustu lidí trápí, jak mají správně stavět semafory a umísťovat tzv. bloky kolejí, aby se vlaky nesrazily, nebo při křížení tratí, jeden z tvůrců sepsal obrázkový návod pro snazší pochopení. Později samozřejmě doporučuje stavět raději tunely či mosty, aby to nezdržovalo dopravu. Jiným nedostatkem je, že Mashinky jsou zatím jen zastaralou 32bitovou aplikací, což může ohrozit její chod a náročnost na paměť v pozdějších fázích hry s více zastavěnou mapou či při povolení modifikací, takže se zvažuje přechod na 64bitový režim.