Půl milionu kusů Hellblade za čtvrt roku
Risk se vyplatil.
Před britským studiem Ninja Theory stál těžký úkol, když se v garážových podminkách rozhodli vyprodukovat titul AAA kvalit, avšak s nízkým rozpočtem, pouze dvacetičlenným týmem vývojářů a bez zázemí velkého vydavatele, na nějž byli zvyklí z předešlých projektů.
Jejich risk se nicméně nakonec vyplatil: za úvodní tři měsíce totiž už prodali 500 tisíc kusů hry Hellblade: Sensua's Sacrifice ve verzích pro PS4 a PC. A to ani nebyla verze pro X1 či krabicovka, pouze digitálky.
Původně si tvůrci v těch nejvíce optimistických předpovědích malovali, že by zisku snad mohli dosáhnout po půlročním pobytu hry na trhu. Avšak povedlo se jim to už nyní a každý další prodaný kus tak pro ně znamená jen zvětšení příjmů. Hru chystali po dobu tří let.
"Eskalující náklady na výrobu AAA krabicovek a starý obchodní model už zabily mnoho nezávislých studií jako my, stejně tak řadu menších vydavatelů. My jsme ale ukázali, že to jde i jinak a že zákazníci ocení kreativitu, na níž byla celá branže vysvětěna," komentoval to spoluzakladatel studia Tameem Antoniades.
Ohledně případného pokračování Hellblade zatím nepadlo finální rozhodnutí, avšak přáli by si, aby tato značka žila dál.