Technická pitva Red Dead Redemption 2
Jak vylepšili RAGE engine?
Reakce na něj možná od zmlsaného publika nebyly tak nadšené, jako u toho minulého a jak by Rockstar tajně doufal. Jedno mu však upřít nelze: jejich vlastní RAGE engine doznal pro účely Red Dead Redemption 2 (Alza.cz) citelných vylepšení. Co vše se oproti jedničce po technické stránce změnilo, rozpitvali kolegové z Digital Foundry, kteří od vývojářů sehnali (neveřejnou) originální verzi traileru ve vysokém rozlišení (nesoudili tedy jen dle kompresované verze na YouTube):
Vlastně půjde o první hru studia cílenou od začátku přímo na PS4 a X1 (nikoli o konverzi z předešlé generace), takže často zněla otázka, co je v traileru předrenderované a co jsou přímo záběry ze hry. Kolegové se přiklánější spíš k druhé variantě kvůli renderovacím metodám podobným jako v GTA5. Poznat to prý je i z vlasů postav. Jinak v traileru nebylo nic přehnaného, co by na současných konzolích nešlo rozběhnout, i s ohledem na otevřený svět.
V porovnání s prvním Red Dead Redemption se zdá, že se zvýšila dohlednost do dálky a že budou dechberoucí přírodní scenérie o něco živější. Ptáci létají vzduchem, tráva se ohýbá, když přes ni přejde kůň, který je mimochodem mistrně rozpohybován, tak jako jezdec. Vegetace je hustší než minule, kvalita textur se zvýšila a z čirého nasvícení scén si místy sednete na zadek. Dle četného výskytu zvířat a pečlivých detailů jejich zpracování se zase jeví, že by zde lov mohl sehrát značnou roli.
Největší pokrok se však skrývá jinde: ano, jsou to ty obličeje postav. Modely v druhém traileru jsou naprosto báječné, s excelentním stínováním kůže, realistickými animacemi tváře, hladce vyrenderovanými vlasy a věrným zpracováním očí. Rockstar v tomto směru ohromil už dříve v detektivce z Los Angeles, když namapoval obličeje skutečných herců na postavy ve hře, ačkoli tehdy to nebylo tak detailní a slibné jako v RDR2, které myslí i na zuby či dokonce jazyk postav. Nezapomnělo se ani na plastičtější vzhled oblečení, v čemž samozřejmě pomáhá vyšší počet polygonů a rozlišení textur. Když se dnes kouknete na hrdiny jedničky, praští vás rozdíl do očí a změna je mnohem vyšší, než byste si mysleli.
Špičkové jsou také efekty a post-processing, zejména particle lighting. Kouř nasvicují lokální světla, jako je oheń, což vyvolává speciální atmosféru. Také se dle odrazů světla od povrchu zdá, že by tu mohla být globální iluminace. Rozlišení stínů je více než dostatečné, takže si nevšimnete artefaktů, byť to kazí depth of field a anti-aliasing, u nichž je zatím k dokonalosti daleko. Kde však grafici nezklamali, je obloha s pečlivě animovanými mráčky, které vrhají realistický stín na zem. Tohle už sice RAGE engine umí od dob GTA4, ale zde je to dotaženo na maximální úroveň a vyrovná se to třeba Horizon Zero Dawn.