Pirátství je na vzestupu, tvrdí studie
O co se opírá?
Není to nezávislá studie, protože pochází od společnosti Arxan Technologies, která se "shodou náhod" zabývá právě zabezpečením aplikací a programů. Takže potřebuje vyvolat atmosféru strachu, aby její byznys vzkvétal a zákazníci se jen hrnuli.
Podle ní hráči zpirátí hry téměř ve stejné hodnotě, jakou celosvětově vygeneruje celý zábavní průmysl. V roce 2014 prý výrobci zaznamenali ztrátu kvůli pirátství v objemu 74 miliard dolarů, zatímco tržby byly 83 miliard dolarů. Proto prý všichni poslední dobou sahají po alternativních obchodních modelech jako Free-2-Play, online předplatném služeb či DRM.
Arxan bez konkrétního zdůvodnění či podložení ověřitelnými daty odhaduje, že letos pirátství ještě vzroste, s celkem 31 tisíci cracknutými programy (nepočítají se tam jen hry pro PC), dvojnásobkem než v roce 2012. Hry jsou prý u pirátů populárnější než filmy, seriály, porno či hudba. Největší webové servery s tímto obsahem prý přežívají díky stamilionovým příjmům z reklam nebo z účtování poplatků či příspěvků od uživatelů.
Člověk by přitom spíš čekal, že míra pirátství se naopak postupem času čím dál snižuje, když PS4 a X1 jsou stále neprolomené, když roste digitální distribuce úzce svázaná s pravidelným přísunem DLC či uživatelských modifikací, a když ceny PC her ve slevách jsou dostupné pro kohokoli.
Více v celé studii ve formátu PDF zde.