PC verze I Am Alive nebude kvůli pirátům
UbiSoft vysvětluje své matematické propočty.
Jednou z her, kterou asi budou PCčkáři v zimě závidět konzolistům, bude akční survival horor I Am Alive o pokusu o přežití v zamořeném zdevastovaném městě. UbiSoft se nyní pustil do vysvětlování, proč se ho nakonec (po vleklém vývoji a restartu výroby v pobočce v Šanghaji před rokem) rozhodl přinést pouze na PS3 a X360 (jen digitální distribucí).
"Často slýcháváme hlasité stěžovatele na téma, že nevznikne PC verze něčeho. Jenže dělají tito lidé rozruch kvůli tomu, že by si hru rádi zahráli? Nebo by si ji ti samí jedinci i koupili?" pokládá trefnou otázku kreativní ředitel vývojářů Stanislas Mettra v rozhovoru s IncGamers.
Pochopitelně, pokud byste se dotyčných teď přímo zeptali, odpoví vám asi kladně, ale realita pak může být diametrálně odlišná, což dokazují prodejní statistiky. UbiSoft se v případě I Am Alive rozhodl křiklounům v internetových fórech nevyhovět a neřídit se jimi. Asi pro to má pádné argumenty nebo špatné zkušenosti z minulosti.
"Bývá to těžké rozhodování, ale existuje jen velmi malá skupina PC hráčů, kteří za hry platí. Konverze I Am Alive na PC by zabrala týmu 12 vývojářů jen asi 3 měsíce času, což nejsou vysoké náklady, ale stále to jsou náklady. A pokud by si PC verzi celkově koupilo jen 50 tisíc lidí, nestála by za to," odtajnil zástupce UbiSoftu jejich matematiku.