PC verze Deus Ex: Mankind Divided svěřena externímu studiu
Klad či zápor?
Lze to interpretovat pozitivně i negativně, záleží na výkladu, úhlu pohledu i konkrétní situaci.
O PC verzi plnohodnotného pokračování Deus Ex (preview) se nestarají přímo v hlavním studiu z Eidos Montreal, nýbrž ji hodili na triko externí výpomoci ze studia Nixxes.
První pocit z tohoto dnešního oznámení je rozporuplný, působí to tak, jako by se tvůrci Mankind Divided prostě nechtěli zdržovat s optimalizací a specifickým rozhraním pro hraní na počítači. Nebo že pro ně jsou prioritou konzolovky, takže jim už neuvěříme pozdější tvrzení, jak se na PC verzi strašně soustředí.
Na druhou stranu tady je historie studia Nixxes, které se na PC porty dlouhodobě specializuje a má za těch 15 let velice dobré reference. Je podepsané pod PC verzí minulého dílu Human Revolution, i pod PC verzemi Thiefa, posledního Tomb Raider či Hitman Absolution, se kterými nikdy nebyl žádný problém, naopak patřily mezi ty lepší porty i měly na PC speciální vlastnosti (tady má být podpora DirectX 12 a TressFX 3.0).
Za nás tedy toto rozhodnutí spíš vítáme a Deus Ex (předobjednávka na Alza.cz) by mohlo pomoci, zatímco u řady jiných titulů by spíš bylo ke škodě věci.