PC se pro Capcom stane hlavní platformou, věští to i bývalý šéf Sony u PlayStation exkluzivit
Kdy to bude?
Dříve často opomíjená platforma kvůli pirátství a složitosti optimalizace na různé konfigurace se díky Steamu a digitální distribuci znovu dostává do popředí zájmu.
Japonský přední vydavatel Capcom prohlásll pro publikaci Nikkei, že chce, aby PC bylo do budoucna jeho hlavní platformou.
Provozní ředitel Haruhiro Tsujimoto předpokládá, že v horizontu pár let, odhadem tak od konce 2022, by měly PC verze zajistit až polovinu tržeb společnosti.
Říká, že PC táhne globální tržby, i vzhledem k pandemii koronaviru, kdy lidem nestačily malé mobilní obrazovky a byli více času doma. Důkazem jejich pozměněné taktiky má být to, že na veletrhu Tokyo Game Show se primárně zaměřili na PC verzi Monster Hunter Rise.
Capcomu jde i o to, že PC digitální verze mají tzv. dlouhý ocas prodejů. Dokumentoval to na příkladu staršího Resident Evil 7, kterého se prý stále prodá milion kusů ročně.
Něco obdobného v minulých dnech věštil i bývalý ředitel Sony, Shawn Layden.
V podcastu What's Up PlayStation se nechal slyšet, že očekává, že většina PlayStation exkluzivit zamíří v určité době na PC. Toto prý nastane v moment, kdy jejich prodeje na konzoli dosáhly maxima a už nebudou dále stoupat.
Sony dle Laydena na této politice nic neztratí. Dovolí totiž takto nakouknout lidem do úžasného PlayStation světa, aniž by poškodila prvotní odbyt her na konzolích.
Některé to pak přinutí i k tomu, aby si koupili PlayStation 5, po níž by jinak nesáhli. Důkazem, že tento postup Sony funguje, je prý vysoký odbyt dva roky starého Days Gone v PC verzi.
Co naopak bývalý vrcholný představitel Sony nečeká, je šance, že by se PlayStation 5 hry objevily na trhu v ten samý den co PC verze. Ale nikdy prý nemáme říkat nikdy...