Skip to main content

PC port Dark Souls naplnil ty nejhorší možné obavy

Komunita si naštěstí umí poradit, leč není všelékem.

Smrdělo to už po Milošově E3 rozhovoru o trápení konzolového studia při složitém převodu Dark Souls na osobní počítače, jak si neplánovaně vyprosili hráči peticí. Cenega si už tehdy gratulovala, že se rozhodla nepustit do zvažované lokalizace tohoto jednoho z nejlepších RPG loňského roku (recenze, 9/10), protože by na ní dost možná prodělala kalhoty.

Nyní už je finální PC verze venku, když se na Steamu objevila o několik dnů v předstihu. Naplnila ty nejhorší možné obavy, na druhou stranu úspěchem je, že jde alespoň spustit. Redaktoři např. GameSpy, kteří ji vyzkoušeli, potvrdili, že rozlišení je v ní napevno dáno na 1280x720 (nehledě na vámi zvolené rozlišení v menu) a roztahuje se přes celou větší obrazovku, což samozřejmě vypadá příšerně.

Naštěstí se na fóru NeoGAFu našel jedinec schopnější než tvůrci hry, který tuto nepříjemnou chybu dokázal opravit. Zabralo mu to prý 23 minut, aniž by znal zdrojový kód. Díky této neoficiální modifikaci už teď jde Dark Souls hrát třeba i v 2560x1600 (bez motion bluru a antialiasingu), ale jak její autor Durante upozorňuje, jeho způsob renderování nemusí spolehlivě fungovat po celou hru nebo na každé sestavě. Později ještě vypustil vylepšenou verzi zde i s konfiguračním souborem.

Bohužel tím potíže převodu nekončí. Hra na PC je napevno uzamčena na vykreslení 30 snímků za vteřinu, takže i na supervýkonném hardwaru nikdy nepoběží rychleji. Např. na GeForce GTX 470 prý v základní verzi dochází k zpomalování při každém kouři prachu během bitvy s bossem, což je poměrně zásadní pro zdejší snahu o přežití.

Špatné má být i ovládání PC verze Dark Souls. Nikdo se ani nenamáhal s ikonami pro tlačítka myši a klávesy, abyste pochopili pokyny vyskakující na obrazovce. Podle GameSpy tedy vůbec nemáte ponětí, co udělat, když vás hra vybízí kupříkladu "Press LT for Strong Attack". Hlavu někdo zapomněl doma i při navrhování ovládacích kláves, protože např. menu se nevyvolává běžným ESCAPE, nýbrž END, kamera je namapovaná na I, J, K, L (nehledě na jiné potíže s určováním pohledu kamery). Klávesy lze sice přenastavit, ale nemůžete využít dodatečná tlačítka na myši. Silně se i proto doporučuje připojit k počítači konzolový gamepad, s nímž dosáhnete (tedy aspoň co se týče ovládání) shodného zážitku co na PS3/X360.

Závěrem dodejme, že Dark Souls na Steamu stojí 40 eur (u nás 899 Kč od 28.8.), ale zůstává otázkou, zda někdo tyto technické potíže ještě bude dodatečně řešit nebo zda to vůbec půjde. A to nepočítáme povinný účet na Games for Windows Live pro multiplayer. Na konzolích přitom šlo o výbornou hru, takže špatně odvedená práce s konverzí docela zamrzí. Odpovědnost za ní nenesou ani tak japonští vývojáři z From Software, nýbrž především vydavatel Namco Bandai, který měl raději svěřit PC verzi některému zkušenějšímu studiu. Jenže to by pravděpodobně bylo nákladnější... P.S. Kdo další se po tomto fiasku pustí do konverze původně čistě konzolového titulu na PC?

Read this next