Skip to main content

PC je podle Cryteku o generaci napřed

A Schafer prozradil, proč nedělá PC hry.

Cevat Yerli, šéf Cryteku se pěkně vyjádřil o PC hraní, když řekl, že počítače jsou už teď o generaci napřed před současnými konzolemi. Úspěch konzolí také navíc podle Yerliho vývoj her pro PC značně brzdí. Převaha Microsoftu a Sony prý také omezuje jiné, než kreativní vyžití Cryteku a jiných studií.

„PC je s přehledem o generaci napřed. Věříme, že na 360 a PS3 bude kvalita her po Crysis 2 a CryENGINE omezena pouze na to, jaké bude kreativní vyžití vývojářů a obsah. Z těch konzolí se už víc šťávy nevymáčkne," řekl Cevat Yerli pro magazín Edge.

Yerli také řekl, že multiplatformové hry nemohou na PC dosáhnout svého technického potenciálu právě kvůli konzolím. Zisky na PC prý nejsou takové, jako na konzolích „a tak společnosti nebudou utrácet dostatek prostředků na PC verzi hry," dodal Yerli.

Své by o tom mohli říct i Tim Schafer, tvůrce Psychonauts, Brutal Legend, Costume Quest a nově oznámeného Stacking. Ten na oficiálních stránkách svého studia Double Fine odpověděl na často kladenou otázku – proč nejsou jejich hry i na PC?

„My jako vývojáři nemáme konečné slovo v tom, na jaké platformy budou naše hry. To je rozhodnutí člověka, který do toho investuje peníze, tedy vydavatele. My máme technologii na to, abychom produkovali i PC verze našich her, ale stále by se na nich musela udělat nějaká práce, aby se mohly vydat, a to stojí peníze. Zatím se naši vydavatelé rozhodli, že nám tuto práci nezaplatí," napsal Tim Schafer na webu Double Fine.

Schafer pak zdůrazňuje, že to není proto, že by snad v Double Fine neměli rádi PC hráče, jen v PC verzích vydavatelé jednoduše nevidí dostatečnou finanční odměnu. „Pokud bychom se tady začali někdy topit v penězích, udělali bychom si PC verze sami!," uzavřel pozitivně Schafer.

Read this next