Skip to main content

PC druhou nejvíce vynášející platformou UbiSoftu

Jak je to možné?

Možná nastal vhodný čas, aby francouzský výrobce přehodnotil svou politiku s poskytováním exkluzivních DLC či betatestů konzolím. A hlavně by to mohla být motivace pro ostatní firmy, ať celkově věnují počítačovým verzí větší pozornost a neuvádějí na trh šmejdy. Minimálně to napadá při pohledu na rozložení tržeb UbiSoftu za minulé čtvrtletí, tedy za duben až červen 2015.

Nejvíce peněz vydělal díky hrám pro PlayStation 4, což asi při jejím úspěchu nikoho nezarazí, ale že je na druhém místě PC, to již tak běžné není. Navíc tato platforma meziročně vzrostla téměř o dvojnásobek.

Oproti tomu tituly pro Xbox One tvoří jen 11 procent příjmů, stejně jako každý z dvojice PS3 či X360. Důvody jsou nasnadě: konzole od Microsoftu není u zákazníků zdaleka tak rozšířená jako ta od Sony či PC.

Tyto výsledky souvisí i s faktem, že více se UbiSoftu dlouhodobě daří na starém kontinentu, nikoli v USA, kde je Xbox silnější. A také 56 procent jeho příjmů zařídila digitální distribuce, kde je PC velmi silné.

Hospodaření firmy v minulém čtvrtletí nedokázala opakovat čísla z 2014, což je logické kvůli Watch Dogs, ale i tak se povedlo překonat předpoklady, za což vděčí prý nadále solidnímu zájmu o Assassins Creed Unity, Far Cry 4 či The Crew.

Zda dvě na E3 oznámené novinky - For Honor a Ghost Recon Wildlands - stihnou vyjít v roce 2016, bohužel UbiSoft odmítl potvrdit. Prý se jim bude věnovat až poté, co budou moci získat větší viditelnost, což nyní není, asi kvůli Rainbow Six Siege, The Division a Assassins Creed Syndicate.

Read this next