PC bylo nejmenší platformou Destiny 2, ale teď už je tou největší
Battle.net vs. Steam.
O eminentním zájmu o Destiny 2 po přechodu na Steam a Free-2-Play model jsme už psali. Nyní se k tomu objevila nová čísla.
Když ještě byla hra na Battle.net a prodávala se za standardní plnou cenu, tvořila PC platforma nejmenší podíl ze všech verzí. Na PC tuto sci-fi onlinovku hrálo jen 22 % lidí, zatímco na Xbox One to bylo 32 % a na PlayStation 4 dokonce 46 %.
Situace se ale obrátila, i protože na konzolích hra neexistuje coby Free-2-Play. Hráči na Steamu zařídili, že PC verze aktuálně tvoří 41 % z celkového počtu hráčů, PS4 je druhá s 34 % a Xbox poslední s 25 %.
Rozchod s Activision Blizzard a přeměna hry na jiný obchodní model, to se prostě Bungie náramně vyplácí, protože se o Destiny 2 více mluví a nepochybně také lidé více utratí za mikrotransakce než dříve. Zejména teď, delší dobu po uvedení na trh, kdy by tradiční slevy nemusely fungovat a po hře by časem neštěkl ani pes nebo by ji nebylo s kým hrát.
Například 8. října měla hra celkově 2,3 milionu hráčů, z čehož bylo 743 tisíc na PS4 a 600 na X1, takže pouhým odpočtem zjistíme, že PC může momentálně hrát tak přibližně milion lidí denně.
Z pohledu žebříčku na Steamu se Destiny 2 zařadilo do silné trojky, do které patří Counter-Strike GO a DOTA2.
Co myslíte, přiměje to tvůrce, aby i jejich avizovaný příští titul fungoval na stejném F2P principu? Protože ten je zjevně tím hlavním motorem pro přísun dalších hráčů, nikoli změna distribuční platformy na tu od Valve, jak se to leckde mylně interpretuje.