PayDay 2 už je ziskovým projektem, aniž by vyšlo
Nadneseně řečeno si ho ani nemusíte kupovat. Ale měli byste.
Opět se ukazuje, že pokud se výrobce hry drží při zemi, nestojí za ním moloch, vývoj v menším studiu tak trochu na koleně netrvá přehnaně dlouho a hra má zajímavý nápad i povedená propagační videa, je prosazení se na trhu o něco snažším úkolem než v případě vysokorozpočtových titulů opatřených masivním marketingem.
Multiplayerová týmová střílečka Payday 2 o dynamických bankovních loupežích, které poznáte podle typické masky klauna, se totiž stala ziskovým projektem již nyní - týden před plánovaným vydáním 13. srpna (na PC, pro PS3/X360 o pár dnů později).
Ptáte se, jak je to možné? Jednoduše, vysoký zájem o hru z vysokého počtu uhrazených předobjednávek (za 30 eur) již dokázal pokrýt veškeré náklady na vývoj apod. Všechny další kusy Payday 2, které se odteď prodají, už jen navýší zisk studia, o který se bude dělit s distributorem krabicovky 505 Games.
Prozradili to zástupci švédských Starbreeze, kteří po úspěchu jedničky koupili vývojáře z Overkill Software, pro tamní magazín Game Reactor: "Znovu jsme demonstrovali, že naše strategie se soustředěním se na vlastní značky je správná. Nejen že jsme vyvinuli žádaný produkt, ale také se podařilo rozjet propagaci, kterou si jen málo firem naší malé velikosti může dovolit."
Z zisku z Payday 2 hodlají financovat vývoj nějakých úplně nových značek. Závěrem ještě přihazujeme nahrávku od kolegů z VG247, jak NEvyloupit banku, a čtvrtá epizoda hraného filmečku na motivy hry, kterou u nás bude distribuovat Comgad (v angličtině):