Payday 2 bude rozšiřováno ještě dva roky
Spolu s Brothers zajistilo Starbreeze historický zisk.
Multiplayerová akce z loňského léta o vyloupení bank (recenze) je příkladem trefy do černého. Byla vytvořena poměrně zalevno malým týmem, ale její prodeje jsou obrovské a má na Steamu pátou nejpočetnější komunitu s 350 tisíci aktivními členy. Švédští Starbreeze si k jejich akvizici tvůrců z Overkill Software musejí gratulovat.
V čerstvé finanční zprávě se pochlubili historicky největším ziskem před zdaněním, který za uplynulý půlrok činil v přepočtu 300 milionů českých korun. Ztrátu ve stejné výši vykázali za minulých 15 let své existence, od roku 1998 do června 2013, z čehož člověk získá představu, o jak veliký obrat šlo po propadáku se Syndicate ve spolupráci s EA z 2012.
Vděčí mu soustředění se jen na vlastní značky, takže nemusejí platit někomu licenční poplatky jako u Riddicka, novému obchodnímu modelu (zřejmě myšlen Steam?) a reorganizaci firmy. Tou druhou úspěšnou hrou je originální plošinovka Brothers: A Tale of Two Sons (recenze), která se díky předvánočním výprodejům stala rovněž ziskovou a objevila se ve výčtu nej her minulého roku.
Co to znamená pro koncové hráče? Payday 2 bude díky nové dohodě s vydavatelem krabicovek 505 Games podporováno ještě příští dva roky, takže zřejmě dostaneme další přídavky, patche či reedice.
"Nyní máme obrovské zásoby hotovosti, efektivní hospodaření a zachováváme si plnou kontrolu nad našimi značkami, které generují zisk každý den," ocenil šéf Starbreeze Bo Andersson.