Skip to main content

Pátrání po Češích v americkém týmu Mafia 3

Není jich vůbec málo.

Pokud by bylo středeční odhalení Mafia 3 v něčem nedokonalé nebo atmosférou příliš odlišné od dvou předchůdců, je určité riziko, že to přední zahraniční média začnou svádět na jiné vedení vývoje (jiné tvůrčí studio pod 2K). Může to teoreticky dost uškodit a téhle nálepky by se pak hra už nikdy nezbavila - nikoho by už nezajímalo, že i na dvojce dělala v 2K Czech spousta cizinců.

Investigativní novináři se na to v Kolíně nad Rýnem zaměří na každý pád, ale předběhla je fanstránka Mafia.Czech-Games.net. Pustila do vlastního pátrání po Češích přetažených do kalifornského studia Hangar 13. Stačilo ji k tomu vyzobat data z LinkedIn, kariérní sociální sítě.

V tuto chvíli, tedy ještě před oficiálním představením, se tak ví minimálně o třinácti Češích pracujících v údajně více než stočlenném týmu (tohle se těžko počítá, když s vývojem pomáhají různá studia 2K po celém světě a něco se určitě ještě outsourcuje úplně jinde).

Ačkoli ty úplně nejvyšší posty v Hangar 13 zastávají velmi zkušená jména, která nezní ani trochu česky, potěšující pro nás může být, že jiné vedoucí pozice na Mafia 3 patří Čechům.

Třeba takový hlavní programátor Jan Kratochvíl, hlavní programátor hratelnosti Michal Janáček, hlavní grafik postav Tomáš Mádr, hlavní grafik prostředí Petr Záveský, hlavní skriptař Ondřej Vévoda nebo vedoucí programátor technologie Tomáš Jelínek. Tihle lidé měli být vloni na jaře převeleni do města Novato nedaleko San Francisca, kde Hangar 13 rozbil svou základnu. A to samozřejmě nepočítáme další Čechy, kteří zůstali z různých důvodů v restrukturalizovaném brněnském studiu 2K Czech, zastávající takovou podpůrnou roli, připravující nástroje pro vývoj atd.

Více v článku na fansite, nepřehlédněte také distancování od Dana Vávry, pitvu teaseru nebo možnost předobjednávky.

Read this next