Patent naznačuje, jak PlayStation 5 odstraní loadování
Rozdělením hry na části.
Že se příští generace konzolí rozloučí s neoblíbeným dlouhým nahráváním her, to víme už déle, například z tohoto či tohoto článku.
Otázkou však bylo, jak přesně toho tvůrci dosáhnou, jelikož samotný přechod na rychlejší SSD disk nemusí u rozlehlých a propracovaných otevřených světů tak úplně stačit.
Podle patentu, který si Sony zaregistrovala v USA začátkem týdne, na to půjde u PlayStation 5 fikaně. Rozdělí prostředí každé hry na několik částí, aby mezi nimi umožnila hráčům hladké přechody.
Fungovat to má tak, že když hráč zamíří v herním světě určitým směrem, na pozadí se dynamicky začne načítat příští oblast, kam má pravděpodobně namířeno.
Takže hra bude neustále monitorovat polohu postavy v prostředí a jakmile někam vyrazí, hra si v předstihu načte do paměti konzole (rychlá GDDR6) všechna potřebná data a instrukce, aby hráč nikdy nemusel čekat u loadovacích obrazovek.
Nemá jít o něco převratně nového, ostatně Rockstar podobnou technologii implementoval už u Red Dead Redemption 2. Více na Inverse.