Patent naznačil možné řešení PS5 pro zpětnou kompatibilitu s PS1, PS2 a PS3
+ vytváření mini-her z vašeho hraní pro sdílení s přáteli?
Situace se má ZATÍM tak, že Microsoft se samozvaně nazval vítězem, viz květnový článek, že nejvíce zpětně kompatibilní nextgen konzolí bude Xbox Series X.
Ale zdá se, že Sony v této ožehavé tématice, která je pro spoustu lidí naprosto klíčová (aby nepřišli o svou sbírku starých her), ještě neřekla poslední slovo. Aspoň tedy podle jejího nově nalezeného patentu...
Pokud to je pravdivé, což zatím nelze ověřit, mohlo by to být tak, že PlayStation 5 bude emulovat chod PS1, PS2 a PS3 her přes cloud.
V tweetu od uživatele Renka_schedule se při překladu do angličtiny (thx IGN) píše následující:
"Vysoký počet herních titulů z PS1, PS2, PS3 a rozličných generací konzolí může být uloženo a použito přes knihovnu her v cloudu. Tyto hry by běžely přes virtuální stroj, který napodobuje operační systém asociovaný s každou jednotlivou herní konzolí."
Sony už dříve uvedla, že řešit toto v PS5 hardwarově, bylo by to příliš drahé na výrobu. Ale mít virtuální operační systém, to by mohl být šikovný způsob, jak to celé obejít.
Stejný uživatel dále zmínil jiný patent, dle nějž by uživatelé mohli natáčet hraní a vytvářet z toho jakési mini-hry, které pak nasdílí s přáteli přes cloud. Právě to by mohlo zužitkovat nové tlačítko Create na DualSense. Sony dříve zmínila jakési "tagování scén" pro nahrávání krátkých pasáží z hraní a jejich sdílení. Že by taková moderní náhražka starých dobrých dem a evoluce dosavadního sdílení videí na YouTube?
Obojí zní atraktivně, ale nejásat předčasně - nikde není zaručeno, že obě věci se v PS5 skutečně využijí. Dost možná jde jen o nějaké úvahy do budoucna, bez jistoty fungování, či nyní mrtvé, pouze staré plány japonské společnosti.