Patent má zařídit, aby se vám z PlayStation VR nedělalo špatně
Analyzuje váš zdravotní stav.
Jedním z důvodů, proč se virtuální realita dosud masivněji nerozšířila, je vedle vyšší pořizovací ceny a nedostatku softwaru fakt, že se z ní některým lidém dělá špatně.
Dle nových informací z UploadVR si však Sony zaregistrovala něco, co by tento neduh mělo časem odstranit.
Patent byl původně podán už začátkem 2017, tedy půl roku po premiéře první generace PlayStation VR (Alza.cz), ale zveřejněn byl až tento měsíc.
Jedná se o systém, který účinně bojuje proti nevolnosti z hraní ve VR. Fungovat má tak, že na hlavě budete mít zařízení plné biometrických senzorů, jako třeba teploměr, sledování očí (=směr, na němž má údajná PSVR2 hodně stavět), senzor vlhkosti (jak moc se potíte) a senzory pro orientaci v exteriéru.
Všechny tyhle vychytávky prý mají dodat virtuální realitě souhrnná data o zdravotním stavu hráče, která ji řekne, zda ten VR zážitek není pro člověka příliš intenzivní, a dle toho se má hardware následně zařídit. Nicméně se zdá, že reakce asi nebude v dynamickém zmírnění celé simulace, nýbrž spíš jen doporučení přestávky.
Dokonce tam má být i mikrofon, který detekuje, jestli hráč utrousí nějaká negativní či sprostá slova, nebo nevydá nějaké divné zvuky, které by naznačovaly, že si to zrovna moc neužívá.
Zajímavé je také to, že tento headset je dle specifikací v patentu vybaven baterií, což naznačuje, že by druhá generace PlayStation VR příslušenství (asi až rovnou pro PS5?) nemusela mít otravný kabel, nýbrž připojila by se ke konzoli pohodlněji přes WiFi.