Patche IL-2 Cliffs of Dover stačit nemusí
Krabicová verze kvůli nim odložena o měsíc.
O zpackanosti digitálně distribuované verze hry IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover tu nedávno šla řeč. Postupně to řeší patche, ale k ideálnímu stavu má hra stále daleko. I proto se distributoři krabicové verze rozhodli počkat s jejím uvedením na trh.
"Českou verzi IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover vydáme někdy v druhé půlce května," řekl dnes Eurogameru zástupce domácího vydavatele Playman. Už je prý opraveno dost věcí, ale tvůrci ještě potřebují tak týden na doladění krabicovky. V západní Evropě má hra vyjít ve stejné době jako u nás, čeká se ještě na jeden zásadní patch.
Recenzentovi Eurogameru Milanu Bergmanovi se podařilo ze současné podoby Cliffs of Dover dopsat recenzi, kterou publikujeme příští týden, přesto doporučuje zdrženlivost: "I ta krabicová verze z května bude potřeba opatchovat ještě mnohokrát. Oficiální beta patche sice něco opravily, ale zase pokazily např. HW optimalizaci, takže se hra opět seká."
Vedle toho ještě existují různé fanouškovské úpravy, ale recenze bude hodnotit jen aktuální stav hry s oficiálními finálními updaty. Může být z nového Sturmovika slušná hra třeba za rok? Zatím to na ní nevypadá, např. GameSpot dal známku 4/10 i kvůli slabší herní náplni - viz úryvek z recenze EG:
Nabídka singleplayerové části není zrovna přesvědčivá. Sami vývojáři to přiznali a prý pracují na nápravě. Otázkou je, co vlastně dělali do této chvíle, protože herní kampaně vypadají, jako by je někdo vysmrknul v editoru za jedno odpoledne. Chvíli jsem přemýšlel nad vhodným přirovnáním a napadá mě jediné – hodně amatérské. První kampaň odlétáte za britské královské letectvo. Tažení čítá necelou dvacítku čistě lineárních misích, které tak nějak postrádají i návaznost na sebe. Spojuje je sice vaše postava britského pilota a rádoby zajímavé texty popisující situaci u jednotky s přímou řečí mezi Vámi a velitelem, ale to je taková omáčka navíc, která vlastně není vůbec důležitá. Mnohem zásadnější informace například o předletové přípravě, letovém plánu, soupisu úkolů nebo náhled operační mapy, hledáte zcela marně. Prakticky jediné, co se před misí dozvíte, je, že například letíte s Hurricanem a máte sestřelovat nepřátelské Štuky.
Nedokážu si rozumně vysvětlit, jak tohle mohl někdo opomenout. Přitom vše výše zmíněné normálně fungovalo i v 10 let staré původní hře. Je sice pravdou, že na tomhle nedopatření "už" tvůrci taktéž pracují, ale opravdu marně hledám slov omluvy. Tragédie nicméně pokračuje. Ať totiž při bojových misích sestřelíte řadu nepřátel, neexistují zde žádné kampaňové statistiky, které by počítaly součet vašich sestřelů a není zde ani žádný žebříček letky, aby bylo aspoň nějaké srovnání s ostatními AI kolegy. Zároveň nejste nijak povyšováni do vyšších hodností, nedostáváte žádná vyznamenání, prostě nic. Vše je osekáno až na samotnou kost. Jestli si někdo stěžoval, že v původní hře byla lineární kampaň nedotažená, tak zde je to mnohem ale mnohem horší... [více v kompletní recenzi příští týden]