Paradox: Obchody škodí herní scéně
Tvůrci Magicky je totiž už nepotřebují.
S odvážným prohlášením přišel šéf švédského distributora Paradox Interactive, který nedávno zabodoval s Magickou (600 tisíc prodaných kusů) aneb těmhle stáhnutelným klonům Diabla se na digitální distribuci enormně daří (viz Torchlight s celkovým milionem kusů).
"Téměř devadesát procent našich příjmů tvoří digitální distribuce. Prodeje v kamenných obchodech jsou pouze jakýmsi bonusem a v podstatě už ani obchody nepotřebujeme," uvedl Fredrik Wester pro PC Gamer. Jak sám přiznal, toto si může dovolit veřejně říct jen kvůli tomu, protože už na obchodech není závislý.
"Běžné obchody nejsou dobré pro celý herní průmysl. Nedělají pro něj nic kreativního, ani pro nalezení nových her," řekl šéf Paradox Interactive. Podle něj jsou obchody tím, kdo způsobil zaplavení celého trhu každoročními pokračováními her, protože je prý přímo vyžadují od výrobců. "Jejich grafy, jak dobře se co prodávalo, zabraňují vzniku nápaditých her," vysvětlil.
No, neslyšíme ta silná slova náhodou kvůli tomu, že Paradox dříve tvořil hlavně historické hardcore strategie pro velikostně omezené publikum, které nikdy neuměl kvalitně marketingově propagovat a proto se v běžných obchodech nikdy moc neprodávaly, až z nich úplně vymizely?