Pár nových detailů o Forza 4
Simulace pneumatik a sledování hlavy.
Jak se zdá, podle velkého článku na serveru MSN, Forza Motorsport 4 se snaží být ještě realističtější než Gran Turismo 5. Vývojáři z Turn 10 totiž do článku prozradili několik opravdových zajímavostí.
Nejprve se zastavme u pneumatik. Vývojáři se dali dohromady s výrobcem pneumatik, společností Pirelli, a společně vypracovali opravdu realistickou simulaci jejich chování na různých površích za různého počasí. Stejně také bude ve hře započteno, jak se pneumatiky chovají podle toho, jaká na ně působí váha a podobně. Sami vývojáři říkají, že obvyklí hráči to moc neocení, ale hardcore závodníci budou z toho přídavku do série nadšení.
Turn 10 si také pronajali na dva až tři dny každou závodní trať, která se ve Forze 4 objeví, aby je co nejdetailněji zmapovali. Vývojáři mají k dispozici "terabajty videí a fotografií", které vznikly uvnitř, uprostřed a okolo závodních okruhů. Také přesně trati namapovali pomocí GPS a ve výsledku by měly být ve hře i ty nejmenší výkyvy zaznamenány s centimetrovou přesností.
Kromě toho také pomocí 3D laserů skenují auta včetně Bugatti Veyron, nahrávají si vlastní zvuky zapalování motorů, výfuků a další.
V článku se objevilo také pár detailů o Kinectu, který bude Forza 4 podporovat. Jak už bylo řečeno dříve, budete mít možnost se okolo auta procházet a prohlížet si ho - můžete i nakouknout dovnitř a prohlédnout si interiér. Když budete mít Kinect zapnutý při závodění, můžete změnit perspektivu tak, že se prostě nahnete na stranu - můžete tak vyhlídnout ve hře za zatáčku a podobně.
Zatím není pořád jisté, kdy přesně by měla hra vyjít. Stále platí datum někdy na podzim 2011.