Pachter: Exkluzivita third-party her končí!
Epic prý určitě lituje Gears of War zacílení.
Gears of War jsou sice příkladem jedné z největších third-party frančíz na konzoli X360, nicméně analytik Michael Pachter se domnívá, že v Epicu nejsou se stavem věcí zcela spokojeni. Dle jeho mínění jsou nyní více nakloněni multiplatfomovému vývoji, tedy vytváření her pro obě současné herní konzole - PS3 a X360.
Dle Pachtera si Microsoft pojistil třetí díl téhle tolik úspěšné akční série, ale v Epicu prý dost možná litují uzavření exkluzivního kontraktu. Proč? Protože přicházejí o potenciální zisk plynoucí z vlastníků cca 20 milionů PS3 v Evropě a USA. Zde pak Pachter vidí dalších 3-4 milionů snadno prodaných PS3 kusů a následně ještě vyšší zisk, který by v Epicu - při multiplatfomovém záběru, snadno vytěžili.
A právě z toho důvodu si Pachter myslí, že exkluzivní third-party tituly se brzy stanou minulostí a jediné konzolové exkluzivity budou mít na triku samotná first-party studia. Vývoj her je příliš nákladný na to, aby si third-party firmy nechaly ujít možnost vydat svůj produkt na co největší množství herních platforem.
Přesto přese všechno je však třeba připomenout, že na trh stále míří řada exkluzivních third-party her, jako je např. Yakuza 3 od Segy či Agent od Rockstaru, kde je cílovou stanicí pro změnu pouze PS3.
UPDATE: Jak se dalo čekat, k celé záležitosti a "analýze" se vyjádřil Marc Rein z Epicu s tím, že jeho společnost rozhodně nelituje exkluzivní dohody (Gears of War) s Microsoftem, se kterým mají nadstandardní vztahy.