Skip to main content

Oznámeno revoluční NHL 15

S nextgenem bude překopáno skoro vše + teaser.

EA před pár minutami, krátce po 15. hodině, oficiálně představili letošní ročník jejich hokeje - NHL 15. Hlavními platformami jsou samozřejmě Xbox One a PlayStation 4, jichž se týká text níže. Přesné datum vydání kromě podzimu zatím nevíme, lze tipovat začátek září.

"Vůbec poprvé v jakékoli sportovní hře, fyzika skutečného světa ovlivní veškeré kolize na ledě díky novému systému nazvaném 12 Player NHL Collision Physics, který staví na výkonu nextgen konzolí," prohlašuje výrobce v nadstandardně velkohubém, ale tentokrát zřejmě oprávněném výčtu vlastností. Na doprovodné ilustraci je zachycena hromadná rvačka, což možná napovídá, že se do nich bude moci zapojit více hráčů, ostatně fyzika bude simulovat všech dvanáct nacházejících se právě na kluzišti.

Vlastně to samé v bleděmodrém se týká fyziky puku: jeho autentické zpracování je prý jednou z nejsložitějších věcí ve hře, ale do NHL 15 byl prý kompletně předělán, což vyústí v realističtější pocit z každé interakce s pukem. Všechno na stadionu i samotném povrchu ledu se má chovat jako živé, aby puk nepředvídatelně rotoval, kutálel se i odskakoval.

Bezprecedentní podobu hokejistů, s jejich emocemi a animacemi, zařídí stejná technologie, která je použitá v příbuzné bojové hře EA Sports UFC. Veškeré modely hráčů prý byly vytvořeny od nuly znovu, takže nyní se skládají ze tří odlišných vrstev: těla, výbavy a dresu. Každá z těchto vrstev reaguje nezávisle na těch ostatních, tudíž kontakty s pukem nebo ostatními hokejisty vypadají věrněji. Tomu pomáhá i dynamické oblečení reagující na různé pohyby hráče.

Co se moc nečekalo, je nový tým komentátorů původem z NBC Sports, ve složení Mike 'Doc' Emrick a Eddie Olczyk, kterým bude sekundovat analytik Ray Ferraro u ledu. Zahájení bude předcházet televizní vysílání kombinující předzápasové komentování skutečného hokeje s vizuály ze hry, aby se smazaly rozdíly mezi reálným vysíláním a hrou. Vděčíme tomu nově uzavřenému partnerství EA právě se stanicí NBC Sports, kterou se inspirují i uvítání do jednotlivých měst nebo znělky a obrandované předěly.

Systém Skill Stick pro intuitivní hrátky hokejky s pukem v NHL 15 zažije jen mírnou evoluci, což platí i pro umělou inteligenci Vision AI pro čtení hry a rychlost reakcí na její nenadálý vývoj. Zato arény doznají na PS4/X1 výrazného pokroku: jmenovány jsou jejich unikátní prvky, počínaje kapacitou až devatenácti tisíc sedadel, přes způsob nasvícení až po tunely do šaten. Zkrátka míra detailů bude na úrovni, která na minulé generaci konzolí prostě nebyla možné, tvrdí EA.

S tím ještě souvisí živoucí davy diváků, které mají zahrnout přes devět tisíc individualit v hledišti se čtyřikrát více animacemi než minule. Fanoušci budou držet v ruce transparenty se jmény hokejistů, oblečeni do kostymů. Najdete tu dokonce i soupeřův kotel, s měnícím se chováním v závislosti na aktuálním dění na ledě.

Tak a teď víte, jaké bude NHL 15 na PS4/X1. Pro srovnání se ještě mrkněte na produktovou stránku PS3 verze (bude i na X360, kdežto o PC ani slovo), která je skoro prázdná, čili půjde o hodně ořezaný port. Ve výčtu vlastností se vyskytuje pouze ten nový komentář s 35 tisíci novými řádky textu, kolizní fyzika nově uvedená do multiplayeru a opětovně zařazený NHL 94 Anniversary mód. Žádné jiné novinky na starých platformách bohužel nenajdete.

Aktualizace - NHL 15 už je možné předobjednat na Xzone za 1499 Kč (oldgen) nebo 1599 Kč (nextgen).

Dnešní teaser video

Read this next