Skip to main content

Oznámení The Bard's Tale 4 po 27 letech

Čím bude pokračování dungeonu jiné?

Brian Fargo se vyloženě vyžívá v oprašování klasik. Po nedávném oživení Wastelandu o víkendu oznámil pokračování fantasy RPG - The Bard's Tale 4 pro PC.

Ptáte se, proč ta čtyřka, když si pamatujete jen jednu hru tohoto názvu z 2004, která byla spíš parodií? Půjde totiž o nástupce The Bard's Tale 3: Thief of Fate z roku 1988, tedy příběhové navázání po 27 letech na původní sérii, která tvůrce dostala do povědomí a proslavila značku Interplay.

Hráči se vrátí do města Skara Brae a i herní třídy či postavy se mají držet předlohy. Ale tahové souboje už tentokrát nebudou probíhat na střídačku mezi všemi stranami střetu, nýbrž v jednu a tu samou dobu. Má to zrychlit tempo a dovolit jiné taktiky než při tradičním řešení.

Fargo tvrdí, že na rozdíl od usedlejšího Wastelandu 2 by s hratelností rád redefinoval žánr, prý jako se to povedlo Hearthstone u kartiček. Slibuje dostatečnou pestrost, hloubku a smysl pro detaily. Putování dungeony jako v Legend of Grimrock či naposledy Lords of Xulima občas zpestří hádanky. Ovládací rozhraní nemá být moc na očích, a i grafika, design a technické zpracování mají být moderní, nikoli retro.

Pro The Bard's Tale 4 bude studio inXile opět vybírat peníze přes Kickstarter (jen část rozpočtu hry), což může být vnímáno negativně, když se Wasteland 2 tak dobře prodává a firma je nejspíš za vodou, tak to nemusí mít zapotřebí. Zdůvodňuje se to snahou o přímou komunikaci s fanoušky a jejich zapojením do vývoje, namísto podlézání masovému trhu a postaru fungujícím vydavatelům, kteří se však mohou hodit pro krabicovky jako loni u postapokalyptického RPG.

Watch on YouTube

Read this next