Preview fantasy RPG Divinity: Original Sin
Čerstvě oznámený nástupce Divinity II slibuje co-op, tahové souboje a otevřený herní svět.
Týden před E3 už je v podstatě hlavní novinářská sezóna. A belgičtí Larian Studios se v pondělí pozdě večer postarali o první důležitý úlovek týdne, když představili Divinity: Original Sin neboli nástupce Divinity II.
Oproti dvojce autoři odhodili third-person pohled a vrací se ke kořenům prvního Divine Divinity - izometrickým pohledem i příběhem, jenž má na původní hru z roku 2002 přímo navazovat. Original Sin je zamýšlené jako kooperativní RPG s dvěma hrdiny: muž se snaží uniknout kletbě, která mu věští doživotní utrpení, a žena trpí ztrátou paměti poté, co byla za nevysvětlených okolností přivedena zpět z říše mrtvých.
Příběh začne, když se protagonisté po smrtícím víru probudí v rozvalinách obří věže. Společně musí svět Rivellon zachránit před skřety, kteří kolem šíří zhoubnou nákazu, jež tentokrát postihuje nevinná zvířata a dokonce i okolní stromy. Můžete jít, kam se vám zlíbí, protože Original Sin běží ve zcela otevřeném herním světě. Nepřátelé tu sice nemají přizpůsobivou AI, ale hra se nějakým způsobem postará o to, abyste hned zkraje nenarazili na ty nejtvrdší.
Bezedné kapsy
Obě postavy spolu budou konverzovat a nejspíš se často lišit ve svých názorech, v bojích mají pro změnu společnými komby sbírat akční body. Hra také umožňuje variantu, aby se jeden hráč účastnil soubojů (na tahové bázi), zatímco druhý ve skutečném čase pobíhá po okolí. Kdo nechce hrát s parťákem, může celou kampaň absolvovat také sólově.
Autoři jsou tentokrát zvlášť pyšní na herní svět, v němž můžete sebrat prakticky jakýkoliv předmět a na něco jej použít, hodit jej po nepříteli či jej uschovat. Jedovatou houbou lze rozpustit v alchymické laboratoři anebo si s ní pomazat čepel meče.
Na podobné bázi bude fungovat i systém kouzel: na protivníka můžete snést jedovatý déšť a pro jistotu ho zároveň rovnou zamrazit, aby nemohl utéct. Pokud bude skřet stát v kaluži vody, stačí do něj udeřit bleskem a elektřina usmaží každého v bezprostřední blízkosti.
Jedovatou houbou lze rozpustit v alchymické laboratoři anebo si s ní pomazat čepel meče.
Pověst se rychle šíří
Obě postavy budou v průběhu hry zlepšovat svoji sílu, dexteritu, inteligenci a charisma, plus každý má samozřejmě sloty na zbraně, brnění, prsteny atd. Jak už je v sérii běžné, charaktery nevznikají na základě předem definovaných tříd, ale každý si svého hrdinu profiluje sám.
Dialogy nabízí někdy až pět nebo šest řešení jednoho problému a vaše rozhodnutí mají mít okamžitý dopad, prý silnější než třeba v Zaklínači. Řešení questů může ovlivnit třeba vaši reputaci, takže obchodník v nedalekém městě vám udělá slevu. A jedna dobrá zpráva na konec: součástí Original Sin bude i promakaný editor, v němž můžete měnit terén, vytvářet své vlastní questy nebo naskriptovat dialogy. Díky integraci Steamworks budete moci své levely snadno šířit dalším hráčům.
Divinity: Original Sin vyjde v 2. polovině roku 2013 asi jen pro PC. Blíže bude představeno na E3 a v červnové edici časopisu PC Gamer.