Oznámen XCOM 2
Řádné pokračování tahovky + filmeček.
Přesně jak bylo dekódováno v sobotu z virálky ADVENT, 2K a Firaxis před pár minutami v pět hodin oficiálně oznámili XCOM 2. Stalo se tak prostřednictvím tiskové zprávy i filmečkem z IGN.
Nakonec to nebude nějaký žánrový hybrid jako The Bureau či Interceptor, nýbrž řádné pokračování oceňované tahové strategie XCOM: Enemy Unknown z roku 2012 (recenze, 9/10). Vyjde letos v listopadu pouze na PC, což je překvapivé, protože minulý díl existoval i na konzolích předešlé generace. Výrobce tvrdí, že ze soustředění se na jedinou platformu bude hra těžit.
Přenese vás 20 let do budoucnosti. Lidstvo prohrálo ve válce proti mimozemšťanům a světu nyní panuje zcela nový řád. Tajná paramilitantní organizace XCOM upadla z větší části v zapomnění a nyní musí opětovat úder, aby se znovu ujala vlády nad Zemí a osvobodila lidstvo z cizáckého područí. Ve hře XCOM 2 se role obrací a organizace XCOM nyní bude útočit. Potýká se však s omezenými zdroji a ze svého nového mobilního velitelství musí podnikat soustavné výpady proti mimozemským jednotkám. Hráče čeká kombinování hrubé palebné síly s tichým taktickým postupem, najímání nových vojáků pro XCOM a budování sítě odporu. Jen tak mohou dokázat odhalit zákeřné plány cizáků a zachránit lidstvo.
XCOM 2 prý přinese celou řadu nových prvků, například procedurálně generované úrovně, díky nimž bude každý průchod hrou zcela jedinečný, a nabídne i mnohem výraznější podporu pro tvorbu modifikací. Navíc se můžete těšit na spoustu nového obsahu, třeba pětici přepracovaných tříd vojáků, bohatší možnosti úprav, více typů mimozemšťanů a nepřátel, zdokonalené taktické boje a další novinky.
Hlavní novinkou v hratelnosti bude guerrilový způsob válčení, kdy se postavíte nesrovnatelně silnějšímu nepříteli v nepředvídatelně se vyvíjejích bojových scénářích. I proto také bude více využitý stealth postup, o čemž se dozvíme detaily už zítra.
„Hrou XCOM: Enemy Unknown, která získala množství ocenění Hra roku, již studio Firaxis prokázalo, že dokáže vdechnout nový život slavné a milované sérii," řekl Christoph Hartmann, ředitel společnosti 2K. „A prostřednictvím pokračování XCOM 2 ji nyní obohatí o nový dechberoucí příběh a vyzve hráče, aby se ujali zdánlivě nesplnitelného úkolu.
„Zpětná vazba od vášnivé komunity série XCOM hrála při vývoji XCOM 2 velice důležitou roli a motivovala nás k tomu, abychom zvýšili laťku grafického zpracování, herního systému i znovuhratelnosti na úroveň, o níž se žánru strategií dříve ani nesnilo," řekl Jake Solomon, kreativní ředitel hry XCOM 2 z Firaxis Games. „Máme ohromnou radost z toho, že jsme do hry dokázali implementovat prvky, které si fanoušci již dlouho přáli, například procedurální úrovně a podporu modifikací. Nezapomněli jsme však ani na rozšíření toho, co je pro hry XCOM klíčové - tedy přidání nových mimozemšťanů, nepřátel a tříd vojáků."