Otestován raytracing v reálném čase z Grand Theft Auto 5
Jak dopadl?
Je to pár týdnů, co Rockstar přidal do PS5 a Xbox Series X verzí Grand Theft Auto 5 odlesky přes raytracing počítané v reálném čase.
Experti z Digital Foundry si na tento patch podrobně posvítili v technickém rozboru.
Vše lze zapnout jen ve Fidelity módu na tzv. prémiových konzolích, nikoli na PC. Performance raytracing cílí na 1440p a 60fps, zatímco Fidelity jen na 30fps.
Odrazy jsou v docela vysokém rozlišení a objevují se na lesklém či částečně lesklém povrchu. Funguje to i na shadow mapy, dynamické objekty a odrazy postavy, dokonce i na kovy a kaluže po dešti.
Omezením je, že to funguje jen u objektů ve vzdálenosti tak deset metrů, jinak to zařídí předpřipravená výplň, která má stále vady na budovách a vyskytuje se i na vozech (zlobí pořád i kamera ve filmečkách).
Digital Foundry se domnívají, že omezení ve výkonu konzolí možná nedovolí přesnější odlesky v herním světě. Vodní plochy stále používají starý způsob odrazů, a i zde platí omezená vzdálenost.