Opět je prý na vzestupu předobjednávání her
Věřit studii nebo ne?
S nástupem digitálních verzí i kvůli fiasku některých každoročně recyklovaných sérií se dosud mělo za to, že hráči už tolik neobjednávají hry dopředu jako kdysi. Ostatně stěžovali si na to i někteří čelní představitelé hlavních výrobců (viz i loňská zpráva).
Proto je docela překvapivé, že z aktuální studie od Adobe Digital Index vzešly úplně opačné výsledky: podle ní zájem o předobjednávání her meziročně vzrostl o 24 procent a tržby z nich dokonce o třetinu.
Posuzovalo se období mezi červencem a zářím letošního roku, kdy se lidé nejvíce zavazovali k odběru her (nezapomínat, že v Americe se dopředu skládají i peníze bez možnosti vrácení) jako Call of Duty: Black Ops 3, Fallout 4, Assassins Creed Syndicate, Halo 5 Guardians a Rise of the Tomb Raider.
Těžko říct, jestli lze takový průzkum (link) považovat za věrohodný, když netušíme, kdo byl jeho zadavatelem, jak přesně byl formulován či kdo přesně v něm byl osloven. V těchto případech někdy bývá přání otcem myšlenky a smyslem všeho klidně mohlo být pouze obnovit zájem hráčů o předobjednávky, když z dat uvidí, že jiní to údajně dělají.
Adobe v něm rovněž hlásá, že Metal Gear Solid 5 za úvodní den utržil 179 milionů dolarů, takže šlo o větší událost pro zábavní průmysl než filmová premiéra Avengers: Age of Ultron (s "jen" 84 miliony dolarů). Jenže patrně čerpá jen z informace o třech milionech vyexpedovaných kusů na trh, o nichž dříve mluvili Konami. Jestli podobně sestavovali i to o předobjednávkách... a když slyšíme komentář autorů průzkumu, že herní branže je větší, než si všichni uvědomují, je docela patrné, odkud asi vítr vane. Jak jste na tom s předobjednávkami vy?