Operace Flashpoint Red River
Přizpůsobí se standardům Call of Duty.
Codemasters se stejně jako SEGA rozhodli nezúčastnit veletrhu gamescom v Kolíně nad Rýnem. Své nadcházející tituly raději představují v předstihu, kdy se jim dostane větší pozornosti. Vedle DiRT 3 bude příští rok jejich želízkem v ohni Operation Flashpoint: Red River, nepřímý třetí díl série započaté domácími Bohemia Interactive.
Jak je teď v módě, vzpomeneme-li třeba Medal of Honor, dějiště nové hry se z japonského ostrova přesune do střední Asie. Tam, obklopena Afghánistánem, Uzbekistánem, Kyrgystánem a Čínou, živoří republika Tadžikistán (po ArmA 2: Operaci Arrowhead jaká to náhoda :) Její poloha je zřejmě předurčena pro nikdy nekončící války a po Sovětech ji v příběhu zpustoší fiktivní konflikt mezi americkými jednotkami a lidovou armádou Číny.
Čili stejné strany konfliktu jako v Dragon Rising, ale oproti němu dojde v celkovém designu k výrazným změnám. "90% hráčů se náš minulý Flashpoint libil, protože byl jiný než ostatní střílečky, ale zároveň si stěžovali na opravdu vysokou obtížnost," přiznal IGN kreativní ředitel z Codemasters se slovy, že nedělají hry pro 10% fanoušků, kterým náročnost vyhovovala, nýbrž pro vyhovění požadavkům většiny.
Proto chtějí udělat Red River "zábavnější". Přeloženo do srozumitelné řeči, hra sice stále zůstane více vojenskou simulací než arkádovou akcí, ale významně se na ní podepíše vliv Call of Duty a Bad Company. Tvůrci si prý dávají extra záležet, aby úvodní levely byly snadno přístupné, neotrávily hráče a podobaly se právě těmto dvěma úspěšným vzorům. Poté se kampaň o třech kapitolách přesune jinam v terénu o rozloze 200 kilometrů čtverečních a slibuje být pestřejší než v Dragon Rising. Projdete si hory i vesnice.
Debaty vojáků mají být podle IGN uvěřitelnější a jejich výbava ošuntělejší, abyste si připadali jako ve skutečné válce. Vojáka si vyberete ze specializace rifleman, auto rifleman, granátník nebo skaut, z nichž každý ponese M4A1 a zároveň i specifickou zbraň a atributy pro svou herní třídu. Jejich zkušenosti se budou postupně zlepšovat a velmi důležitý je slib, že umělá inteligence parťáků v boji už nemá být tak stupidní.
Autoři se poučili i z ohlasů na nepraktické kruhové menu v Dragon Rising a udávání příkazů už prý nemá připomínat cestování bludištěm nekonečných voleb. Konzolisté zase uvítají přepracované zacházení se zbraněmi, kdy střelba má působit plynuleji. Dalším prvkem, který Red River převezme z Call of Duty, bude způsob sledování pohyblivého cíle při míření (na velkou i střední vzdálenost).
Co ve hře nenajdete, je kompetitivní multiplayer, protože Codemasters si podle vyjádření pro IGN nejsou jistí, zda by někdo chtěl hrát za Taliban proti Američanům. Veškerou energii v tomto směru hodlají soustředit na kooperativní hru. Operation Flashpoint: Red River vyjde pro PC, PS3 a X360 někdy v příštím roce.